Які бізнеси росли під час кризи і чому

Які бізнеси росли під час кризи і чому

13:05 Листопад 22, 2020

Економіка 3130 6 хвилин

Magyar

В Україні за час дії карантину бізнес сповна відчув на собі шокову терапію. Багато бізнесів тимчасово або назавжди припинили свою діяльність, хтось пристосувався та виживає. Як підрахувала Європейська бізнес-асоціація, близько третини опитаних підприємців втратили до 75% доходів за час карантину. Але, незважаючи на економічний спад, є й такі, хто досяг значних успіхів.

За даними Державної податкової служби, яка надала інформацію про податкові надходження, вдалося проаналізувати, які сектори як себе почували під час кризи, передає Економічна правда.

Сфера поштових відправлень зросла на чверть

Порівняно з аналогічним періодом 2019 року підвищення податкових надходжень, а значить, і прибутку, показали компанії з доставки посилок та вантажів. Середній ріст за 9 місяців склав 24%. Це пов’язано з тим, що непродовольчі магазини були повністю зачинені. Хоча перші тижні карантину спостерігався спад і мало хто що замовляв в інтернеті. Однак згодом люди почали замовляти в онлайні найнеобхідніше, а пізніше взагалі все, що забажається. Відтак, все куплене в онлайні потребує доставки.

В Новій пошті кажуть, що змінилися і звички користувачів. Якщо раніше замовляли доставку на відділення, то тепер на третину більше людей замовляють кур’єрську доставку додому, повідомив виконавчий директор Олександр Бульба.

Кількість онлайн-шкіл зросла на третину

В той час, коли комунальні освітні заклади масово закрилися і перейшли на дистанційне навчання, підхід до якого бажав би бути кращим, багато батьків та учнів шукали альтернативи. Ними стали приватні освітні заклади. Такі школи мали гарний досвід дистанційного навчання навіть до карантину. А його запровадження підштовхнуло багатьох змінити школу, адже зараз ніхто не прив’язаний до місця перебування. Якщо минулоріч в Україні налічувалося 182 школи з ліцензіями на онлайн-навчання, то в жовтні цього року їхня кількість зросла майже на третину – до 233, передає «Радіо Свобода».

Також, батьки намагалися організувати своїм дітям корисне проведення вільного часу під час карантинних обмежень, і для цього послуговувалися приватними закладами у сфері освіти. З дитячими садочками ситуація також склалася не проста. Комунальні заклади закрили і єдиним островом спасіння для працюючих батьків стали приватні заклади з міні-групами.

Як наслідок дії карантинних обмежень у сфері освіти, приватні заклади у сфері дошкільної, початкової та середньої освіти виросли в середньому на 15%.

Медичні заклади збільшили прибутки на 10%

За час дії карантину зросли прибутки медичних закладів. Порівняно з минулим роком, податкові надходження зі сфери надання медичних послуг зросли на 7-10%.

Такий ріст означає, що українці більше витрачали на лікарняні послуги за час дії карантину, ніж минулого року.

Будівельна галузь виходить в плюс

Сектор будівництва трохи просів з квітня по липень, а в серпні вже показав хоч незначне, але збільшення прибутків у порівнянні з минулим роком. Податкові відрахування зменшилися в середньому на 4%.Будівельники пояснюють такий спад різким припиненням обсягів будівництва під час карантину.

Кожна п’ята кав’ярня, ресторан чи паб можуть закритися

Бари, кафе, ресторани сплатили менше відрахувань до бюджету майже на чверть. Багато закладів перейшли на доставку, однак, за оцінками Михайла Бейліна, співвласника Kyiv Food Market, за результатами 2020 року, кожен п’ятий-шостий гравець ринку вийде з цього сектору бізнесу.

Організація виставок скоротилися на третину

У секторі організації виставок прибутки різко впали на третину, а влітку взагалі на половину в порівнянні з минулим роком. У зв’язку з карантином конгреси й торговельні виставки можна було проводити хіба що в онлайні.

Авіаперевезення, готелі, туризм скоротилися більш ніж наполовину

Готельна сфера впала на дві третини, а авіаперевезення, турагенства та туроператори – на половину. Це пов’язано із закриттям кордонів та авіасполучення. Дном спаду був червень, коли сплата податків турагентствами скоротилася у 3,4 рази, для готелів – квітень із трикратним падінням.

Найбільше постраждали кінотеатри

За час карантину ще гірше, ніж сфері туризму, довелося пережити тільки кінотеатрам. Податкові відрахування скоротилися більш ніж у двічі. Найгірше пройшов червень, а за словами Романа Романчука, виконавчого директора мережі кінотеатрів Multiplex, в липні до кінотеатрів почали повертатися лише 5-10% людей.

Оксана ЧОПАК

social
Слідкуйте за нами у соцмережах
subscribe
Хочеш читати новини поки нема інтернету?

Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.

Підписатися
subscribe
Підписка
Оформіть підписку
Приєднуйтесь до нашого списку розсилки, щоб отримувати актуальні новини на свою пошту.
Ми не розсилаємо спам, ми поважаємо вашу приватність.
Новини дня