Електронне резидентство України. Кому й навіщо
Верховна рада проголосувала в першому читанні за законопроект про електронні резидентства. Що це означає та які бізнес-можливості відкриває для іноземців в Україні?
Що таке електронне резидентство
Е-резидентство є юридичним статусом, який надає можливість вести бізнес в Україні, отримувати електронні послуги, відкривати банківські рахунки, тощо. Такий інструмент призначений для закордонних ІТ-спеціалістів та підприємців у галузі креативної економіки, фрилансерів, які займаються розробкою ігор, мобільних додатків, онлайн-сервісів, тощо. Статус е-резидента дозволить їм вести підприємницьку діяльність в юрисдикції України.
Для них діятимуть спеціальні механізми оподаткування, вони матимуть змогу відкрити один рахунок в українському банку, та обрати виключно спрощену систему оподаткування третьої групи (5%). Також діє заборона на найманих працівників та обмежений перелік видів діяльності, прийом оплат тільки у безготівковій формі. За порушення цих правил, е-резидента можуть позбавити статусу. Всі державні послуги вони отримуватимуть лише за допомогою онлайн засобів, та з використанням електронних цифрових підписів, передає Cases.Media із посиланням на Міністерство цифрової трансформації України.
Для того, щоб отримати статус е-резидента, іноземцю потрібно подати заявку онлайн на порталі та пройти документальну перевірку, після чого приймається рішення видати чи відмовити заявнику у присвоєнні статусу е-резидента.
Для отримання статусу е-резидента, обов’язковою є ідентифікація та підтвердження особи у консульській установі, йдеться на порталі Вісник. Тільки після цього іноземець отримує індивідуальний податковий номер, статус електронного резидента та особистий електронний підпис. Статус та доступ до адмінпослуг надається через Дію.
Світовий досвід
Найпопулярнішим е-резиденством є віртуальне резидентство Естонії, яке було запущене ще у 2014 році. Ця країна є членом ЄС, а тому статус е-резидента цієї країни надає громадянам із країн СНД доступ до європейського ринку та платіжних інструментів, до яких немає доступу в пострадянських країнах. Процедура отримання і перевірки документів є максимально прозорою і простою. Достатньо заповнити форму, надати своє фото та копію паспорта і сплатити збір у розмірі 100 євро. Після 6-8 тижнів перевірки людина отримує статус е-резидента Естонії, йдеться у Вікіпедії. При цьому, такий статтус не дає права в’їзду або перебування фізично на території цієї країни.
Що е-резидентство дасть Україні?
Здавалося б, навіщо Україні запрошувати вести бізнес іноземних громадян, якщо для своїх не завжди вистачає роботи. Головна мета запровадження е-резидентства в Україні – створити іноземцям ідеальні умови для ведення бізнесу в Україні без фізичного перебування в ній. Це додатковий інструмент поповнення державного бюджету за рахунок податків, та підвищення впізнаваності України як світового бренду ІТ-індустрії. А запровадження е-резидентства відкриває можливості для інвестицій та виведе Україну в топ позицій з розвитку технологій та інновацій на світовій арені, йдеться на сайті Мінцифри. У міністерстві передбачають, що такий інструмент приноситиме держбюджету понад півтора мільйона доларів щорічно.
За словами заступника Міністра цифрової трансформації з питань розвитку ІТ Олександра Борнякова, до кінця 2022 року очікується понад 3 тисячі зареєстрованих е-резидентів. Веб-портал для них обіцяють розробити вже найближчим часом.
Міністерство цифрової трансформації переконане, що запровадження е-резиденства створить комфортні умови іноземцям для ведення бізнесу, а також допоможе залучати інвестиції у креативну економіку. Таким чином, Україна стане привабливою країною для іноземних громадян, адже вони зможуть провадити бізнес в Україні дистанційно. Запуск послуг та порталу е-резидентства запланований на кінець року.
Оксана ЧОПАК
Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.
Підписатися