Як мають працювати українські банки у період карантину?
Кілька днів тому, 22 березня 2020 року Національний банк України (НБУ) звернувся до комерційних банків з листом щодо режиму роботи банківських установ у період дії посилених заходів протидії розповсюдженню коронавірусної інфекції.
Отже, що змінилося після цього листа? Якщо одним реченням – менше діючих відділень, більше послуг онлайн, відсутність штрафів за кредитами та перебої з доларами – так банки працюватимуть в карантин.
А якщо детальніше, то слід відмітити, що сьогодні банки – одні з небагатьох установ, які продовжують працювати не зважаючи на карантин. Однак пандемія коронавірусу радикально змінила і ринок фінансових послуг в Україні: менше відділень, більше заходів безпеки, а з іншого боку – менше санкцій за невчасний платіж за кредитом.
Але, у зв’язку з обмеженнями громадського транспорту, роботи підприємств та установ та з метою збереження безперебійного обслуговування клієнтів НБУ зобов’язав банківські установи забезпечити безперебійну роботу дистанційних каналів обслуговування та контакт-центрів; забезпечити безперебійне підкріплення готівкою банкоматів, інкасацію виручки торгівельних мереж та прийняття і обробку карток усіх емітентів у банкоматах та POS-терміналах; зменшити кількість контактів клієнтів банків з працівниками відділень, запобігати скупченню людей у відділеннях.
З цією метою банки можуть також змінювати режим роботи відділень, кількість і перелік операцій у конкретних відділеннях. В першу чергу, банки мають забезпечити свою присутність у «спальних районах», щоб клієнти не були змушені пересуватись містом. Також рекомендовано встановлювати різний час для прийому відвідувачів похилого віку та інших клієнтів.
Національний банк України у цьому випадку рекомендує:
- визначати перелік опорних відділень, які працюватимуть під час карантину та закривати не ключові відділення з урахуванням необхідності безперебійного обслуговування клієнтів;
- організувати обслуговування клієнтів з урахуванням рекомендацій МОЗ, щоб не допускати перебування людей в одному приміщенні;
- передбачити у відділеннях банку перерви для провітрювання, дезінфекції та вологого прибирання;
- забезпечити працівників засобами індивідуального захисту;
- максимально забезпечити прийом кореспонденції в електронному вигляді.
Крім цього, банки мають посилити комунікацію з клієнтами всіма можливими каналами, включаючи СМС-повідомлення та інформувати про режим роботи відділень, необхідність максимального переведення роботи в режим он-лайн тощо.
Також, НБУ зобов’язав банки проінформувати клієнтів про дію наступних українських законів – №530-IX та №533 – IX. До них внесено зміни у питанні запобігання поширенню COVID-19, а саме на період дії карантину.
За наявності у клієнта банку симптомів коронавірусної інфекції SARS- CoV-2 банк має право відмовити в обслуговуванні такого клієнта у відділенні банку. З цією метою банкам також рекомендовано використовувати дистанційні засоби вимірювання температури тіла при вході відвідувачів до приміщень банку.
НЬЮЗМЕЙКЕР
Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.
Підписатися