Як український бізнес буде виходити на роботу: кілька посткарантинних умов та правил
Прем’єр-міністр України Денис Шмигаль, відкриваючи позачергове засідання Кабінету Міністрів у понеділок, 4 травня заявив, що «Уряд в першу чергу зацікавлений, аби якомога швидше запустити всі сфери економіки, які призупинилися через епідемію. У своїх рішеннях ми керуємося виключно даними наших профільних спеціалістів. За їх розрахунками, передчасне зняття карантину – означає тисячі нових хворих. Не можна цього допустити».
У той же день головний державний санітарний лікар представив проекти вимог до протиепідемічних заходів при послабленні карантину:
- при наданні послуг перукарнями та салонами краси;
- при роботі закладів для індивідуального побутового обслуговування населення;
- при торгівлі непродовольчими товарами;
- при роботі закладів громадського харчування;
- при наданні послуг нотаріусами, адвокатами, аудиторами;
- при користування деякими зонами відпочинку.
1. Так от, для надання послуг перукарнями та салонами краси потрібно організувати протиепідемічні заходи відповідно до Державних санітарних правил для перукарень різних типів, затверджених постановою від 25 березня 1999 р. № 22, та з урахуванням наступних тимчасових рекомендацій, а саме: проведення температурного скринінгу всіх працівників та недопуск до роботи у разі виявлення температури понад 37,2° C або ознак респіраторних захворювань; прийом клієнтів здійснюється виключно за попереднім записом з дотриманням часового інтервалу не менше 15 хвилин для виключення контакту між ними. Очікування черги ззовні приміщення з дотриманням принципів соціального дистанціювання (1,5 м); перебування сторонніх осіб та очікування послуги клієнтами в закладі забороняється, за винятком не більше одного з батьків, які супроводжують малолітніх дітей та/або осіб, що супроводжують осіб з інвалідністю; організація на вході до закладу місць для обробки рук антисептиками спиртовмісними з концентрацією активнодіючої речовини понад 60 % для ізопропилових спиртів та понад 70 % для етилових спиртів; одночасне перебування клієнтів у закладі з розрахунку не більше однієї особи на 10 квадратних метрів площі зали обслуговування. Допуск клієнтів у заклад та перебування у закладі до початку надання послуги дозволяється лише у засобах індивідуального захисту, зокрема респіраторі або захисній масці (у тому числі саморобних), так, щоб були покриті ніс та рот; між місцями надання послуг потрібно забезпечити дистанцію не менше 2-х метрів; персонал повинен обов’язково використовувати медичні маски або респіратор (без клапану) та одноразові рукавички; після кожного клієнта проводиться дезінфекція і поточне прибирання поверхонь, до яких торкаються клієнти, та дезінфекції інструментів багаторазового використання.
Суб’єкт господарської діяльності повинен забезпечити працівників п’ятиденним запасом засобів індивідуального захисту та дезінфікуючих засобів і організувати контроль за їх використанням; інформування клієнтів щодо встановлених обмежень та умов обслуговування при вході до закладу, при проведенні телефонних записів та на офіційних сторінках в Інтернеті та соціальних мережах; нанесення відповідного тимчасового маркування, в тому числі і поза межами закладу, для дотримання дистанції між клієнтами не менше 1,5 м; вологе прибирання з використанням миючих та дезінфекційних (в кінці зміни) засобів і провітрювання не рідше ніж кожні 2 години та після закінчення робочого дня/зміни; тимчасове відсторонення від роботи осіб з групи ризику (особи, які досягли 60-річного віку, особи, які мають хронічні захворювання, що пригнічують імунітет).
2. Аналогічні рекомендації запропоновані також для закладів для індивідуального побутового обслуговування населення (пральні, хімчистки, ремонт взуття та одягу) та торгівлі непродовольчими товарами (крім прийому клієнтів за записом).
3. Для роботи закладів громадського харчування також передбачено проведення температурного скринінгу, антисептики на вході, а також обслуговування виключно на виніс за попереднім замовленням та/або на літніх майданчиках під відкритим небом при умові забезпечення дотримання відстані не менше 1,5 метра стіл від стола та одно- двомісного розміщення клієнтів за одним столом; вхід відвідувачів до приміщень закладів громадського харчування забороняється; замовлення здійснюється дистанційно (телефоном, з використанням засобів телекомунікацій) або через спеціально облаштоване вікно (вхідні двері) закладу. Видача замовлень та розрахунок здійснюється через спеціально облаштоване вікно або через вхідні двері закладу.
Місце видачі замовлень та розрахунку повинно унеможливлювати вхід відвідувачів до приміщень закладу; мати можливості безготівкового (безконтактного) розрахунку; бути обладнане столиком/поличкою для передачі замовлення без особистого контакту з клієнтом; адміністрація/персонал самостійно забезпечує та контролює виконання умов з недопущення черг та скупчень навколо місць видачі замовлень. Біля місць потенційного скупчення людей повинно бути нанесено відповідне тимчасове маркування для перебування в черзі з дотриманням дистанції між клієнтами не менше 1,5 м; працівники, що видають замовлення та здійснюють розрахунок, повинні бути одягнені в медичні маски або респіратор та одноразові рукавички; меню повинні бути розміщені для ознайомлення поруч з місцем видачі замовлень. Видача клієнтам меню заборонена; видача замовлень здійснюється виключно в одноразовому посуді та в закритій тарі.
4. Щодо організації протиепідемічних заходів при наданні послуг нотаріусами, адвокатами, аудиторами. Надання послуг повинно відбуватись з урахуванням аналогічних рекомендацій щодо проведення температурного скринінгу, соціального дистанціювання (1,5 м), використання антисептиків та респіраторів. Очікування черги повинно здійснюватися ззовні приміщення.
Прийом клієнтів виключно за попереднім записом з дотримання часового інтервалу не менше 15 хвилин між відвідувачами для виключення контакту між ними. Двері закладу мають бути закриті для входу без запису. Біля дверей має бути можливість повідомити про прихід відвідувача (дзвінок, домофон тощо) та розміщена інформація про способи запису.
Після кожного клієнта проводиться дезінфекція і поточне прибирання поверхонь, до яких торкаються клієнти, та дезінфекції інструментів багаторазового використання.
5. При користуванні деякими зонами відпочинку (парків, скверів, садів, оранжерей під відкритим небом, музеїв під відкритим небом, лісопаркових та прибережних зон, відкритих спортивних майданчиків) адміністрація зон відпочинку повинна: розмістити на території зон та при вході до них правила та обмеження щодо їх використання; оцінити місця потенційного скупчення відвідувачів (пам’ятки, зони відпочинку тощо) та розмістити поруч з ними додаткову інформацію щодо індивідуальних заходів профілактики та важливості соціального дистанціювання; забезпечити функціонування туалетів на території зон, наявність рідкого мила, антисептиків при вході до них та їх регулярне прибирання та дезінфекцію; не допускати проведення організованих заходів та подій на територій зон відпочинку, функціонування атракціонів та розважальних заходів тощо; не допускати функціонування окремих зон, користування якими на період карантину заборонено, та обмежити доступ до них.
Відвідувачі мають право користуватись зонами відпочинку з дотриманням індивідуальних заходів профілактики та в групах не більше 3 осіб; використовувати рекреаційні зони для індивідуальних пробіжок та занять спортом при дотриманні належного соціального дистанціювання та правил, встановлених адміністрацією.
НЬЮЗМЕЙКЕР
Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.
Підписатися