Панамський канал намагається повернути колишній трафік

Панамський канал намагається повернути колишній трафік

18:47 Серпень 16, 2024

Економіка 656 4 хвилини

Magyar

Оператор Панамського каналу намагається переконати компанії, які після рекордної посухи минулого року транспортують скраплений природний газ та сільськогосподарські товари альтернативними маршрутами, повернутися до торгового шляху, що з’єднує два океани.

Загалом минулого місяця через Панамський канал, який пролягає між Атлантичним і Тихим океанами, пройшло 13 танкерів зі скрапленим природним газом (СПГ). Це менше половини його кількості в липні 2022 року. Прохід суден із сільськогосподарською продукцією, зокрема зерном, минулого місяця скоротився на 35% – до 129. Інші типи кораблів використовували цей водний шлях у звичайному режимі.

Раніше через канал проходило до 36 суден на день, але через відсутність опадів і запроваджені у зв’язку з цим обмеження їхня кількість у січні скоротилася до 20. Крім того, після минулорічної посухи Панама підняла ціни, що змусило всі круїзні компанії бронювати місця завчасно. Через це витрати на перетин каналу різко зросли, а перехід став менш гнучким.

Попри посуху та скорочення трафіку, завдяки підняттю цін доходи від експлуатації каналу зросли на 15%, а наступного фінансового року очікується їхнє збільшення ще на 3%. Водночас нинішня ситуація вказує на те, що збої в ланцюгах постачання та зміна клімату можуть спричинити зростання витрат на світову торгівлю.

Директор відомства з управління Панамським каналом Рікаурте Васкес повідомив журналістам, що оскільки викликати дощ неможливо, було прийнято рішення зосередити увагу на надійності. Зокрема наступного місяця переглянуть ціни, адже неможливо безкінечно підвищувати їх. До речі, причиною посухи минулого літа назвали погодне явище Ель-Ніньо, і прогнозується, що зміна клімату продовжить негативно впливати на рівень води.

У зв’язку з цим Панама планує побудувати водосховище, яке забезпечить достатньо води для каналу та населення на наступні 50 років, хоча деякі жителі виступають проти мегапроєкту. Уряд запускає також нову програму стимулювання для місцевих виробників кави, оскільки плантації можуть пом’якшити шкоду, спричинену вирубкою лісів, що сприятиме водопостачанню одного з найважливіших торговельних шляхів світу.

На думку аналітиків, Панамський канал залишиться важливим маршрутом, але деякі компанії будуть змушені перейти на альтернативні. Цей водний шлях обслуговує близько 5% світової морської торгівлі та є важливим джерелом доходу для латиноамериканської країни, яка завдяки його використанню отримує мільярди доларів.

Слід зазначити, що минулорічна посуха спричинила кількамісячні перешкоди на річці Міссісіпі в Сполучених Штатах та на Рейні в Європі.

hirado.hu

social
Слідкуйте за нами у соцмережах
subscribe
Хочеш читати новини поки нема інтернету?

Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.

Підписатися
subscribe
Підписка
Оформіть підписку
Приєднуйтесь до нашого списку розсилки, щоб отримувати актуальні новини на свою пошту.
Ми не розсилаємо спам, ми поважаємо вашу приватність.
Новини дня