Європейські гіганти об'єднують зусилля, щоб назавжди витіснити Маска з континенту
Чотири найбільші європейські оператори: Ionity, Fastned, Atlante та Electra – у квітні створили альянс під назвою Spark Alliance. Компанії, які керують понад 11 000 зарядних станцій у 25 країнах, спростять доступ до них, але ціни залишаться незмінними, оскільки їхня єдина мета – витіснити Tesla.

Громадська зарядка електромобілів у Європі залишається складною. Легко загубитися в безлічі різних провайдерів, стандартів зарядки та цінових структур, особливо якщо ви подорожуєте на великі відстані. У цьому хаосі мережа зарядних станцій Supercharger від Tesla досі була відносно стабільною альтернативою. Однак тепер чотири конкуренти об’єднали зусилля, щоб змінити цю ситуацію й витіснити американську компанію з ринку блокчейнів.
У квітні Ionity, Fastned, Atlante та Electra сформували Spark Alliance, який обрав свою назву на честь Star Alliance – об’єднання авіакомпаній. Альянс прагне стати найбільшою в Європі мережею, яка налічуватиме 1 700 зарядних станцій та 11 000 пунктів зарядки в 25 країнах.
У свою чергу, Tesla має 7 000 станцій Supercharger і 65 000 пунктів зарядки по всьому світу, зокрема 14 000 у Європі з 1 100 локаціями.
Таким чином, Spark Alliance поки що не випереджає Tesla за розміром, але швидко стає альтернативою американській компанії на континенті.
За словами представників альянсу, найбільшою перевагою для користувачів є те, що тепер вони можуть отримати доступ до зарядних станцій інших партнерів за допомогою будь-якого додатка компанії-учасника – без необхідності реєструватися або завантажувати інший додаток.
Однак ціни, як і раніше, залежатимуть від тарифів постачальника послуг. Ionity, наприклад, стягує від 39 до 69 євроцентів за кіловат-годину залежно від того, чи є у вас підписка. Fastned має плату в 73 центи, а за наявності «Золотого членства» пропонує 30-відсоткову знижку.
У Німеччині зарядити електромобіль тепер дорожче, ніж заправитися бензином
Заряджати електромобілі в Німеччині стало дорожче, ніж заправлятися бензином Е10. З 2019 року зарядка електромобілів подорожчала майже вдвічі: 100 кілометрів пробігу наразі коштують близько 500 гривень, таку ж відстань можна подолати на бензині приблизно за 460.
Хоча новий альянс не передбачає зниження цін, принаймні процес заправки стане простішим і більш передбачуваним, особливо під час подорожей. У Німеччині щільність станцій швидкої зарядки дуже хороша, але такі цілі ЄС, як, наприклад, електрифікація вантажного транспорту, потребують подальшого вдосконалення.
Відібрати корону Тесли буде непросто
Лінда Болл, голова Fastned у Німеччині, каже, що основною перешкодою для розширення є бюрократія.
«Проблема часто полягає в тому, що важко отримати потрібну земельну ділянку або правила підключення до мереж середньої напруги варіюються від оператора до оператора, навіть колір кабелів може відрізнятися», – сказала вона в інтерв’ю FOCUS Online.
Fastned планує інвестувати 1–2 мільйони євро в будівництво нових зарядних станцій. Поточні ціни, такі як 73 центи за кіловат-годину, частково відображають цю потребу в інвестиціях. Однак, за словами Лінди Болл, для зниження цін необхідна конкуренція, оскільки там, де муніципальні оператори мають монополію, вони, як правило, вищі.
Fastned розпочав судовий процес проти німецької компанії Tank & Rast, яка управляє 90% майданчиків для відпочинку вздовж німецьких автомагістралей, а 2022 року отримала ліцензію на будівництво станцій швидкої зарядки без тендеру.
Компанія заявляє про необхідність конкуренції й очікує на рішення Європейського суду у квітні.
Болл каже, що розвиток міських зарядних станцій не менш важливий. «Багато людей хочуть мати електромобіль, але в них немає гаража, а вуличних зарядних пристроїв недостатньо. Міста повинні створювати конкуренцію й надавати місця для зарядних паркінгів, наприклад, на АЗС або нових промислових майданчиках».
Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.
Підписатися