Deutsche Bahn у великій халепі
Злиття європейських логістичних гігантів може завершитися раніше, ніж очікувалося. Але навіть якщо Deutsche Bahn продасть свою логістичну компанію, її борги залишаться величезними.

Одна з найбільших приватизаційних угод останнього часу наближається до завершення: Deutsche Bahn продає свою вантажну дочірню компанію DB Schenker, вона перейде до данської логістичної компанії DSV.
Як повідомили цього тижня німецька й данська компанії, угоду вже схвалили органи влади Данії, Німеччини та ЄС, а також наглядові ради компаній.
Deutsche Bahn досі залишається в боргах
Про угоду на суму 14 мільярдів євро було оголошено минулого року, і Deutsche Bahn має намір використати її для зменшення свого боргу. Однак залізнична компанія не отримає стільки грошей, щоб мати змогу вирішити всі свої проблеми. У рамках угоди данська компанія візьме на себе також борги та пенсійні зобов’язання, тож виплата може становити трохи більше ніж 11 мільярдів євро.
За даними Wirtschaft Woche, угода може бути укладена раніше, ніж очікувала Deutsche Bahn, але її борг у 33 мільярди євро не зменшиться на стільки до кінця року. До того ж державна залізнична компанія готується здійснити цього року подальші інвестиції.
Deutsche Bahn може закінчити 2025-й з боргом у 26–28 мільярдів євро. Водночас угода дозволить їй повністю сконцентруватися на пасажирських і вантажних перевезеннях у Німеччині.
Як логістична компанія DB Schenker присутня в 130 країнах світу.
Німецька залізниця кровоточить від тисячі ран
Як повідомляє видання Világgazdaság, найбільша економіка Європи має серйозні проблеми з інфраструктурою. Оновлення потребують не лише мости та дороги, але й застарілі залізничні, енергетичні, водопровідні та телекомунікаційні мережі, школи та лікарні, якими уряд нехтував десятиліттями.
На загальний капітальний ремонт залізничної мережі виділено близько 13 мільярдів євро, але цього недостатньо, оскільки державна залізнична компанія Deutsche Bahn уже має сумнозвісну репутацію ненадійної.
Зокрема будівництво залізничного вокзалу Штутгарт-21 є чудовим прикладом того, наскільки дорогими можуть стати проєкти транспортної інфраструктури. Роботи тривають уже 15 років, а офіційна оцінка вартості до грудня 2023-го підскочила з початкових чотирьох мільярдів євро до 11-ти.
У червні 2024 року Федерація німецької промисловості (BDI) підрахувала, що лише на транспортну інфраструктуру протягом наступного десятиліття необхідно буде витратити 165 мільярдів євро. Чинний міністр транспорту Фолькер Віссінг планував створити з цією метою багатомільярдний інфраструктурний фонд, до якого хотів залучити також приватний капітал, але цей задум так і не було реалізовано.
У березні Deutsche Bahn повідомила, що виплатила майже 197 мільйонів євро компенсації клієнтам за затримки та скасування рейсів. Близько 37,5% поїздів не прибули вчасно, що є негативним рекордом щонайменше за 21 рік. Майже 7 мільйонів людей подали претензії до компанії, зокрема у 2023-му вона отримала 5,6 мільйона скарг.
За даними залізничної компанії, у 2024 році 80% затримок були спричинені старою та перевантаженою інфраструктурою. До 2030-го Deutsche Bahn планує провести масштабну модернізацію 41 лінії з високим трафіком. Крім того, залізнична компанія раніше пояснювала затримки також обмеженим ринком праці, що ускладнював задоволення кадрових потреб.
Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.
Підписатися