![Запланований крок проти соціальної мережі та пошукового гіганта може стати прецедентом](https://economic.karpat.in.ua/wp-content/uploads/2020/08/google-facebook-ausztralia.png)
Запланований крок проти соціальної мережі та пошукового гіганта може стати прецедентом
Австралія хоче змусити двох технологічних гігантів – Facebook та компанію-власника Google, Alphabet, – платити за контент, отриманий з місцевих ЗМІ, для захисту медіа. Це – безпрецедентний крок, тому до нього прикута увага всього світу, інформує origo.hu.
![](http://economic.karpat.in.ua/wp-content/uploads/2020/08/google-facebook-ausztralia-1024x576.png)
Як повідомляє Reuters, Австралія хоче першою у світі ще цього року ухвалити закон, котрий зобов’яже двох великих технологічних гігантів оплачувати авторські права на новини, отримані з австралійської преси. За словами Джоша Фріденберга, міністра фінансів країни, це цілком виправданий захід, спрямований на захист медіа-компаній, оскільки тепер, коли ринкові умови кардинально змінилися, ідеться про майбутнє місцевих ЗМІ.
Особливості цій події додає те, що Австралія пішла на такий крок у той час, коли Facebook та Google відмовилися від дотримання більш жорстких правил регулювання ринку, та відразу після того, як представники Конгресу США звинуватили їх у зловживанні домінуючою позицією на ринку.
Уряд Австралії спершу не планував вдаватися до таких радикальних дій, адже наприкінці минулого року звернувся до Facebook та Google із закликом домовитися з місцевими медіа-компаніями. Але оскільки переговори виявилися безрезультатними, вирішив у разі відсутності прогресу в цьому питанні протягом 45 днів урегулювати його на законодавчому рівні.
Google, у свою чергу, наголошує, що цей крок не враховує мільярди кліків, тобто неймовірне збільшення читацької аудиторії продукту австралійської преси, яке відбувається саме завдяки таким інтернет-платформам. Компанія зазначає також, що це втручання австралійського уряду в ринкові умови, крім того, таке регулювання створить бізнес-модель, не адаптовану до епохи цифрових технологій.
Водночас наміри уряду Австралії можна зрозуміти, оскільки, за даними дослідження, проведеного у 2019-му, за останні десять років у країні скоротили 3000 робочих місць журналістів, бо традиційні засоби масової інформації програють на рекламному ринку Facebook та Google, які нічого не платять за отриману від них інформацію.
(origo.hu)
![subscribe](/images/train.jpg)
Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.
Підписатися