І знову про «євробляхи»… або В очікуванні розмитнення
З 1 січня власників нерозмитнених автомобілів з іноземною реєстрацією можуть штрафувати. Тепер штрафи стали реальними і становлять від 85 до 170 тисяч гривень. За використання «євробляхи» з комерційною метою стягуватимуть додатково ще 34 тисячі гривень. Але правоохоронці пообіцяли ставитися лояльно до законослухняних «євробляхерів» до прийняття відповідних законів.
«АвтоЄвроСила» доводить, що уникнути штрафів можна й за інших обставин. Юристи навіть розробили інструкцію – «Рятувальний жилет», де пояснюють, які документи мусить мати при собі водій для того, аби довести, що готується до розмитнення, і не бути оштрафованим.
Окрім того, урядовці пообіцяли розглянути 14 січня на першому засіданні в новому році два законопроєкти про спрощення процедури розмитнення та відтермінування штрафів на 180 днів. Активісти також твердять, що до їх ухвалення поліція не штрафуватиме «євробляхерів».
Чимало водіїв уже готові до розмитнення, але просять владу запровадити доступну ціну. Адже для багатьох «євробляха» – це єдиний доступний вид транспорту, який часто є годувальником для родини.
Так, ужгородець Ярослав Іванович уже багато років заробляє на життя на своїй «Ауді» 1998 року випуску. Спочатку працював таксистом, а останнім часом допомагає синові – разом привозять харчові продукти з Угорщини та Словаччини.
«Я вже пенсіонер. Після автоаварії маю проблему з ногою. Тому на колишню роботу вже не зміг повернутися, – розповідає Ярослав Іванович. – Так склалося життя, і я не хочу почуватися неповноцінним, не хочу сидіти вдома. Син колись купив собі «євробляху», і я теж вирішив придбати. Спочатку таксував. Але таких заробітків не вистачало, тож почав допомагати дітям: раз на тиждень їздимо за продуктами й торгуємо на базарі. Кожного дня розкладаю товар, часто замість невістки торгую. Маю двох онуків, які вже школярі-старшокласники. Через кілька років закінчать школу, далі – університет.
Тому для мене моя машина – єдиний засіб, який допомагає не тільки жити, але й не опускати руки. І бойовий дух! Я готовий до розмитнення, бо це, напевно, буде правильно. Але за європейське розмитнення, а не за грабунок, який пропонувала влада. Хай установлять доступні тарифи для розмитнення, але для нормальних автомобілів, які готові пройти техогляд. Я погоджуюся, що нам не потрібне сміття, яке розвалиться на дорозі і спричинить аварію».
До речі, щодо збільшення кількості «євроблях» на наших дорогах. Кілька днів тому глава Єврокомісії Урсула фон дер Ляєн представила «Європейський зелений курс» – нову стратегію розвитку Євросоюзу, яка передбачає скорочення викидів в атмосферу шкідливих речовин. У зв’язку з цим на Україну в найближчі роки чекає нова хвиля «євроблях».
Згідно з планом, до 2030 року в Євросоюзі рівень викидів парникових газів порівняно з 1990-м повинен знизитися на 55%. До 2050 року європейські країни мають стати кліматично нейтральними (це означає нульові викиди парникових газів).
Заради захисту клімату ЄС готовий виділити в найближчі десять років 1 трлн євро. Близько 100 млрд євро отримають країни, які економічно постраждають від переходу на «зелені» технології. Це буде для них компенсація.
Юрій КОПИНЕЦЬ, «Карпатський об’єктив»
Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.
Підписатися