Бізнес електронної комерції втрачає мільярди доларів
На світовому ринку електронної комерції кількість процедур повернення платежів, ініційованих власниками кредитних карток, щороку зростає на двадцять відсотків, збитки для підприємств, що продають товари через Інтернет у 2020 році, перевищили 30 млрд доларів. На європейському ринку вже з’явився перший постачальник цифрових платіжних послуг, повністю позбавивши бізнес від фінансового та адміністративного тягаря, пов’язаного із поверненням платежів.
Згідно з аналізом ринку постачальників цифрових платіжних послуг Zen, кількість зворотних платежів за операціями з картками зростає більш ніж на 20 відсотків щороку, а сума пов’язаних із цим додаткових збитків минулого року в загальному перевищила 30 мільярдів доларів. На думку компанії fintech, ця сума є настільки високою, тому що інтернет-магазини не приділяють достатньо уваги інформуванню споживачів, а несанкціоноване відкликання платежів також завдає корпораціям значної шкоди.
Правильне інформування споживачів про бізнес-політику щодо повернення коштів може значно зменшити ризик повернення платежів. Хоча в середньому близько половини європейських споживачів вважає надзвичайно важливим, щоб інтернет-магазини публікували чіткі інструкції, що містять інформацію про те, як повернути придбаний товар, менше ніж 30% європейських магазинів мають політику повернення товару з чіткими інструкціями. Якщо вебмагазин не має чіткої політики повернення коштів, клієнти частіше звертаються безпосередньо до свого банку, – а не до служби обслуговування клієнтів, – та подають вимогу про повернення платежу до продавця.
На комісію повернення платежів також впливає і той факт, що досить часто заявки на повернення платежів подаються з шахрайським наміром. Швидке розширення онлайн-торгівлі також створює нові можливості для зловживань в Інтернеті. «Зловмисно» відкликані платежі коштують торговцям величезні суми – лише в США кожен долар, який незаконно повертається, коштує 3,36 долара для підприємств електронної комерції. Крім того, шахрайство може виснажити ресурси підприємств та відвернути їх бюджетні ресурси від досягнення основних бізнес-цілей.
На додаток до інформаційних прогалин та несанкціонованих заявок на відшкодування, деякі підприємства стикаються з більшим ризиком повернення платежів залежно від сфери їх діяльності. Однією з найвищих показників прибутковості є торгівля товарами моди. Оскільки на цьому ринку частіше зустрічаються випадки, що поставлений товар із певних причин не відповідає очікуванням, – чи то неправильний розмір, чи пошиття одягу, і часто трапляється так, що потенційні покупці замовляють товар у декількох розмірах та повертають речі, які їм не підходять.
„Прискорення оцифровування торгівлі постійно створює нові виклики для учасників електронної комерції, і важливість, здавалося б, незначних, питань зростає”, – каже комерційний директор ZEN.com Міхал Богуславські.
Він додав, що для підприємств електронної комерції масові повернення платежів негативно позначаються на результатах діяльності компанії в кількох сферах: вони роблять грошовий потік непередбачуваним, пов’язані з цим адміністративні тягарі забирають значні ресурси з інших областей та негативно впливають на задоволеність споживачів. „Беручи все це до уваги, можна бачити, що загалом вони мають значний вплив на конкурентоспроможність компаній”, – підкреслив директор комерційної платформи.
Для бізнесу інноваційні небанківські фінансові послуги можуть запропонувати можливе рішення, – йдеться в заяві компанії.
Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.
Підписатися