karpat.in.ua

Контейнера криза: блокування Суецького каналу обходиться у $9,6 млрд в день

Підрахунки показують, що завдяки заблокуванню Суецького каналу масивним контейнеровозом, який сів на мілину, зупинились морські перевезення на суму близько $9,6 млрд на день. Такого висновку дійшли експерти галузевого журналу Lloyd’s List, які оцінюють рух в західному напрямку у близько $5,1 млрд в день, а в східному – у приблизно $4,5 млрд. Однак журнал визнає, що це «грубі розрахунки». За даними Bloomberg, наразі проходу через канал чекають близько 185 суден, а за оцінками Lloyd’s – 165.

Поки що спроби буксирів та спецтехніки вивільнити Ever Given – 400-метрове судно, яке сіло на мілину в каналі у вівторок, – не увінчалися успіхом. Суднами, які застрягли в каналі володіють AP Moller-Maersk, Mediterranean Shipping, Ocean Network Express і Yang Ming Marine Transport.

За словами старшого фрахтового аналітика Vortexa Артура Ріхье, в результаті збою може постраждати близько 13 млн барелів сирої нафти на 10 танкерах. За його словами, дев’ять суден, що перевозять нафтопродукти і біодизель, знаходяться за межами Суецького каналу в очікуванні відновлення руху.

Те, скільки часу буде потрібно, щоб відновити рух каналом і впоратись із затором, вплине на ринки надалі. Згідно з даними про судноплавство, зібраними Bloomberg, близько 300 суден зі всього світу або застрягли в Суецькому каналі, або сигналізують, що мають пройти ним найближчим часом. Станом на середу «в черзі» стояло 40 балкерів, що перевозять вантажі, від зернових до сухих вантажів, таких як цемент, а також судна, що перевозять нафту, паливо і хімікати. Також було вісім суден, що перевозять худобу, понад 30 звичайних вантажних суден і танкер з водою.

Суецький канал є найважливішим маршрутом поставок нафти з Близького Сходу до Європи і США і в цілому одним з найважливіших торговельних маршрутів світу. На нього припадає 10% глобальної морської торгівлі, у 2020 році через нього пройшли майже 19 000 суден.

Джерело