karpat.in.ua

Постачання газу, палива та продуктів харчування викликають дедалі більшу стурбованість у Великобританії

Через стрімко зростаючі ціни на імпорт та погіршення проблем із постачанням 13 великих британських компаній закликають уряд відвести викопне паливо з енергетичного сектору до 2035 року без скорочення викидів. Лист був підписаний, серед іншого, і керівником телекомунікаційного підприємства BT, Thames Water, відповідального за водопостачання та очищення стічних вод житлових будинків, а також Co-op та Nestlé, – передає Sky News.

Стрибок вільних ринкових цін на газ дав зрозуміти, наскільки серйозні виклики стоять перед країною через таку залежність від імпорту. В острівній країні менші оператори банкрутують одне за одним, і через два тижні це торкнеться майже 1,5 мільйона споживачів, а гіганти незабаром зіткнуться з подібними проблемами, оскільки ціни на газ зростають шаленими темпами, тому збільшені витрати не можуть бути “перекинуті” на споживачів.

Газові електростанції забезпечують лише 40 відсотків виробництва електроенергії, але експерти кабінету стверджують, що повна відмова від газу можлива не раніше ніж через чотирнадцять років, а найкращим і найефективнішим, – ніж будь-коли раніше рішенням, – є інвестиції у нові технології. Згідно з опитуванням YouGov, 66 відсотків дорослого населення підтримали б урядову мету до 2035 року отримувати 100 відсотків електроенергії з чистих джерел.

Крім газу, зростають проблеми з постачанням палива та продуктів харчування через хронічну нестачу водіїв вантажівок у Великобританії. BP і Esso були тимчасово змушені закрити кілька своїх автозаправних станцій, а в п’ятницю Лондоні та Кенті, за словами кореспондента Reuters, утворилися довжелезні черги водіїв, бажаючих заправити бак.

Транспортно-логістичні компанії попередили, що швидкого виправлення ситуації не існує, а дефіцит товарів перед сезоном свят, ймовірно, буде неминучим, навіть якщо уряд внесе зміни до ліцензійних та візових правил. Останнє дозволило б залучити іноземних шоферів у короткостроковій перспективі, але в довгостроковій перспективі, за даними галузевої асоціації, необхідні підвищення заробітної плати та покращення умов праці, щоб зробити дану професію привабливішою. Міністр транспорту Грант Шаппс уже розглядає можливість розгортання армії через проблеми з постачанням палива, але не підтримує спрощення візового режиму, оскільки каже, що дешева іноземна робоча сила не є вирішенням проблеми.

Джерело:  (vg.hu)