karpat.in.ua

Рекордні ціни на бензин у Британії

Роздрібні ціни на бензин у Британії встановили новий рекорд.

Згідно зі звітом Британського національного автомобільного клубу (RAC), оприлюдненим у понеділок, у країні протягом останньої доби середня ціна за літр неетилованого моторного бензину на станціях технічного обслуговування становила 1,4294 фунта стерлінгів, тобто побила рекорд 16 квітня 2012 року, коли вартість пального сягнула 1,4248 фунта стерлінгів.

Як зазначають в організації, за рік середня роздрібна ціна на бензин зросла на 28 пенсів. Це означає, що заправка 55-літрового паливного бака середнього сімейного автомобіля тепер коштує 78,61 фунта стерлінгів (у жовтні минулого року вона обходилася в 63 фунти).

За даними RAC, основною, але не єдиною причиною підвищення вартості бензину є зростання світових цін на нафту. Перехід на продаж екологічно чистого палива E10 у Великобританії з вересня також відіграє певну роль у цьому процесі. У названому типі бензину частка біоетанолу була збільшена з попередніх 5% до 10%, а етанол набагато дорожчий за бензин, і він також зріс у ціні на 52% з моменту впровадження бензину E10. Крім того, RAC виявило, що 57% нинішньої роздрібної ціни на бензин становлять податки та збори.

Коментуючи звіт у понеділок, Саймон Вільямс, роздрібний продавець пального автоклубу, наголосив, що, на щастя, ціна сирої нафти на світовому ринку на сьогодні не така висока, як у 2012 році, коли середня ціна бареля нафти становила 117 доларів, тобто на 28% більше, ніж тепер. Проте, за словами Вільямса, залишається велике питання, де зупиняться ціни на бензин. Адже якщо вартість нафти сягне 100 доларів, роздрібні ціни на бензин у Великобританії можуть легко піднятися до 1,5 фунта стерлінгів за літр (майже 55 грн).

Протягом останніх тижнів виник серйозний дефіцит палива, оскільки хронічна нестача водіїв вантажівок і пов’язані з нею перебої в постачанні призвели до паніки, і по всій країні люди почали скуповувати пальне. Унаслідок панічних закупівель наприкінці вересня спочатку BP, а потім кілька інших великих дистриб’юторів оголосили, що будуть змушені закрити свої АЗК, бо не можуть постійно заправляти всю мережу через брак водіїв вантажівок. Відтоді хвиля скуповування вщухла, і дефіцит майже зник.

Джерело: MTI