karpat.in.ua

Навіть морські контейнерні перевезення посилюють глобальну інфляцію

Зростання витрат на морські контейнерні перевезення може серйозно уповільнити відновлення світової економіки, а в менших країнах, які залежать від морського транспорту, це може означати шалене зростання цін на імпортні товари, зазначалося в доповіді на нещодавній Конференції ООН з торгівлі та розвитку (ЮНКТАД).

Світовий попит на споживчі товари залишається значним, тоді як масштаби пропозиції знижуються. Кількість наявних морських контейнерів, зокрема порожніх, набагато менша, ніж потрібно для забезпечення глобальних ланцюгів поставок. Тому фахівці з торговельного судноплавства очікують, що збої в постачанні спостерігатимуться навіть у 2022 році.

Нинішнє зростання транспортних витрат матиме значний вплив на торгівлю та стримуватиме соціально-економічний розвиток. Особливо це вплине на країни, що розвиваються. Так буде до тих пір, поки морський транспорт не повернеться до нормального режиму роботи, окреслила ситуацію Ребека Грінспен, Генеральний секретар ЮНКТАД.

У своїй доповіді про морський транспорт у 2021 році на ЮНКТАД вона наголосила, що зростання ставок на контейнерні перевезення в разі збереження нинішніх цін може збільшити світовий рівень імпорту до 11%, а споживчих цін – на 1,5% у 2023-му порівняно з поточним періодом.

«Очікується, що вплив буде сильнішим щодо менших економік, котрі покривають свої споживчі потреби переважно за рахунок імпортованих товарів», – ідеться в заяві, яку проаналізував Bloomberg.

Джерело: origo.hu