karpat.in.ua

На угорсько-українському кордоні встановлюють гігантські крани

В Угорщині на інтермодальному терміналі East-West Gate (EWG) у Фейнєшлітке на кордоні з Україною встановлюють унікальні в Європі крани з технологією дистанційного керування 5G. EWG стане новим вузлом залізничних вантажних перевезень між Азією та Європою, що посилить роль Угорщини в логістиці транспортних перевезень.

Крани, виготовлені в Польщі, доставили у Фейнєшлітке 40 вантажівками, найбільшу, 32-метрову, частину конструкції доправили зі спеціальним супроводом, повідомила компанія East-West Intermodal Logistics Service Ltd.

Фахівці австрійської компанії Künz протягом наступних тижнів збиратимуть на терміналі один кран завширшки 41 м і два завширшки 28 м на залізничних рейках, а також кран заввишки 20 м на гумових колесах. Гігантські крани з технологією дистанційного керування 5G вантажопідйомністю 45 тонн кожен є унікальними на континенті за розміром і технологією.

Земляні роботи на площі 140 га для зведення терміналу розпочалися в жовтні 2020-го, а будівельні – у січні цього року. На сьогодні завершено будівництво близько 10 км стандартної та широкої залізничних колій, а також покладено бетонне покриття площею 225 тисяч кв. м (що відповідає розміру близько 30 футбольних полів) для автомобільного транспорту та зберігання контейнерів. У центральному корпусі терміналу ведуться внутрішні роботи, облаштовується склад, готуються приміщення для транспортних засобів та майстерня з ремонту контейнерів.

У регіоні, де до 1990 року проходив значний вантажний потік, а залізниця відігравала важливу роль у зайнятості, за останні десятиліття вантажоперевезення скоротилися через необхідність перевалки вантажів. З метою розвитку регіону було розроблено низку планів, але реального прогресу досягнути не вдалося, зазначає в повідомленні East-West Intermodal Logistics Service Ltd.

На думку керівництва компанії, нові перевалочні потужності вкрай необхідні для обслуговування залізничних вантажних перевезень між Азією та Європою, які значно зростають з кожним роком. Більша частина перевалки на сьогодні відбувається на перевантажувальних пунктах Малашевичі та Брест по обидва боки білорусько-польського кордону, де термінали працюють на повну потужність, а вантажні потяги з контейнерами змушені простоювати в чергах. Інвестор вважає, що саме тому потрібен альтернативний маршрут. Крім того, на ринку очікується подальше збільшення трафіку, зокрема й через суворіші екологічні норми ЄС.

Залежно від пропускної спроможності залізниці в Угорщині, новий термінал матиме обробну потужність до 1 мільйона TEU контейнерів на рік і стане найбільшим на континенті об’єктом такого плану з точки зору потужності та площі. Проєкт реалізовується за зеленими технологіями, енергопостачання забезпечується, зокрема, сонячною електростанцією та системою теплових насосів. У зоні терміналу будуть використовувати лише електричні термінальні тягачі й електрокари.

Термінал East-West Gate забезпечать найсучаснішою технологією, зокрема першою в Європі технологією дистанційного керування 5G. Крім того, у рамках реалізації угорського стартапу тут установлять і систему Digital Twin, яка в режимі реального часу в 3D відстежуватиме рух поїздів, вантажівок, кранів, транспортних засобів та переміщення вантажів. Це допоможе обробляти, оптимізувати та розширювати процеси відповідно до принципів індустрії 4.0.

hvg.hu