karpat.in.ua

The Wall Street Journal: російська сира нафта знаходить шлях до покупців

Схоже, російська нафта знаходить шлях до покупців, незважаючи на заборону на імпорт. Дедалі більше танкерів вирушають з російських портів без уточнення місця призначення, повідомляє The Wall Street Journal.

Виходячи з цього, видання припускає, що це хитрощі, які використовуються, щоб приховати походження нафти. The Wall Street Journal посилається на дані сайту відстеження TankerTrackers.com, який показує, що експорт сирої нафти з російських портів до ЄС у квітні зріс у середньому до 1,6 млн барелів на день. Держави – члени Євросоюзу традиційно є найбільшими покупцями російської сирої нафти.

Після нападу на Україну в березні експорт упав до 1,3 млн барелів на добу.

Як зазначає з посиланням на аналітиків і трейдерів The Wall Street Journal, використання запису «невідоме місце призначення» говорить про те, що російська сира нафта перевантажується на більші танкери у відкритому морі й таким чином змішується з іншою партією на судні. Цю практику раніше використовували для того, щоб обійти санкції, запроваджені проти Ірану та Венесуели щодо імпорту нафти.

За словами дилерів, яких цитує видання, на ринку з’явилися нові види нафтопродуктів під назвами «Латвійський купаж» і «Туркменський купаж». Припускають, що ці суміші містять переважно російську нафту.

Водночас більша частина російської нафти експортується із вказівкою місця призначення в транспортних документах. За даними видання, експорт до Румунії, Естонії, Греції та Болгарії цього місяця в барелях зріс більш ніж удвічі порівняно з середнім показником березня. Значно підвищився й обсяг відправлень до Нідерландів, котрі є найбільшим клієнтом у Європі, а також у фінські порти.

США, Велика Британія, Канада та Австралія вже заборонили імпорт російської сирої нафти. Євросоюз, усвідомлюючи, що це завдасть серйозного удару по економіці, не хоче вводити ембарго, адже 27% потреб покриваються за рахунок російського імпорту, зазначає видання.

Утім, як нагадує The Wall Street Journal, незважаючи на те, що імпорт російської сирої нафти ще не заборонений, багато європейських енергетичних компаній скоротили її використання, оскільки банківське фінансування імпортної торгівлі зменшилося, а витрати на страхування різко зросли.

MTI