karpat.in.ua

Судноплавство в дельті Дунаю зросло в кілька разів через війну – утворюються величезні затори

У дельті Дунаю утворилися величезні затори: десятки кораблів по кілька днів стоять перед прикордонним переходом Суліна в Чорному морі, оскільки інфраструктура річкових портів не справляється з вантажопотоком, який збільшився в кілька разів із початку війни, – повідомляє інформаційне агентство Agerpres.

Згідно з правилами Дунайської комісії, лоцманське проведення суден у дунайські порти можуть здійснювати лише місцеві службовці.

Водночас голова річкової адміністрації нижнього Дунаю (Administratia Fluviala a Dunarii de Jos (AFDJ) Ангела Іван повідомила Agerpres, що затори біля Суліни виникли не тому, що немає достатньої кількості лоцманів. За її словами, накопичення спричинено перевантаженням річкових портів, у першу чергу українських.

Якщо до війни в Україні в Суліні перевіряли по 3-4 судна щодня, то тепер лоцманське проведення по Дунаю здійснюють у п’ять разів більше суден, водночас річкові порти не здатні обслуговувати більшу кількість, тому кораблі стоять у черзі в Чорному морі. За словами представника AFDJ, більшість кораблів перевозять зерно, але в дельті Дунаю є також багато танкерів, які перевозять паливо.

Капітан панамського корабля «Barlas» повідомив Agerpres, що їм довелося чекати в морі 13 днів, в екіпажу закінчилися запаси їжі та води, поки вони змогли дістатися Ізмаїльського порту. Жителі портового міста Суліна, розташованого на Сулинському гирлі в дельті Дунаю розповіли, що незначні затори перед портом були і в минулому, але досі не було прикладів, щоб у морі одночасно чекали сотні кораблів.

На сайті marinetraffic.com, який показує рух кораблів у режимі реального часу, у вівторок, зокрема було видно 96 кораблів у черзі перед Суліною на Чорному морі.

MTI