Висихання Рейну загрожує транспортуванню палива в Європі

Висихання Рейну загрожує транспортуванню палива в Європі

12:24 Серпень 4, 2022

Економіка 1561 6 хвилин

Magyar

Очікується, що до вихідних у Німеччині рівень води в Рейні опуститься до 47 см, тож баржі ледь зможуть транспортувати паливо в Європу.

Цей показник небезпечно близький до критичної точки, коли річку взагалі не можна використовувати для перевезень. Через посуху, якої не було десятиліттями, рівень води в річці біля села Кауб у Німеччині – ключового пункту в транспортуванні вантажів – до вихідних, імовірно, впаде до 47 см. Це завадить доставці палива та інших товарів саме в час, коли уряди намагаються запобігти енергетичній кризі, що може призвести до рецесії в регіоні.

Європа вже зіткнулася з найсерйознішою енергетичною кризою за останні десятиліття, адже намагається відмовитися від російського газу через війну в Україні. Крім того, стрибок цін на енергоносії прискорив інфляцію, а зміна клімату також додає страждань континенту, передає Bloomberg.

Навіть зараз рівень води в річці становить лише близько 60 см, тому баржі можуть перевозити менше вантажів. Крім того, постачання палива до материкової Європи ускладнюється через зупинку нафтопереробних заводів у Німеччині, Чехії та Австрії. І Швейцарія, яка імпортує нафтове паливо через Рейн, змушена покладатися на свої стратегічні запаси.

«Перевезення вугілля вже ускладнене низьким рівнем води. Доступних суден менше, і вони можуть брати не так багато вантажу на готові до використання плавзасоби. Це збільшує витрати на транспортування, що, у свою чергу, веде до зростання експлуатаційних витрат вугільних електростанцій», – ідеться в повідомленні німецького енергетичного оператора EnBW.

Водночас попит на вугілля піднявся, оскільки країна отримує менше російського газу. Минулого місяця Міжнародний валютний фонд уже попередив, що Німеччина може втратити 4,8% свого економічного виробництва, якщо росія повністю припинить поставки блакитного палива.

Рейн, який тягнеться від Швейцарії до Північного моря майже на 1230 км, життєво важливий для водної торгівлі. По ньому в основному транспортують мазут, бензин, вугілля та інші вантажі. Згідно із липневою заявою Німецького федерального гідрологічного інституту, якщо рівень води в Каубі опускається до 40 см, баржі вже не можуть пересуватися по річці.

За оцінками JPMorgan, у 2018 році, коли рівень води також був нижчим, зростання ВВП Німеччини в четвертому кварталі впало приблизно на 0,4%. Цього разу потреба у використанні водного шляху є ще гострішою, оскільки вантажі, що транспортуються ним, мали б компенсувати втрати російського газу.

З огляду на те, що рух на Рейні порушено, а такі альтернативні варіанти, як залізниця чи автомобільний транспорт, стають дорожчими, Німеччині та Швейцарії буде важко створити запаси бензину й дизельного палива до настання холодної погоди,

– сказав Джош Фолдс, аналітик консалтингової фірми Facts Global Energy.

Вартість доставки вже вийшла з-під контролю.

Зараз транспортування палива до Базеля, Швейцарія, коштує понад 200 євро за тонну, а кілька місяців тому було 25 євро. Сьогодні компанії готуються до гіршого: EnBW постійно нарощує запаси вугілля, виробник хімікатів BASF орендує спеціальні баржі, які можуть працювати навіть при низькому рівні води, Evonik Industries позичає додаткові кораблі та вантажівки, щоб компенсувати менші обсяги вантажу на баржах. Керівники хімічних компаній зараз почуваються набагато краще підготовленими, ніж у 2018 році.

Однак ті, хто бажає замінити рейнський транспорт залізничним чи автомобільним, стикаються зі ще більшими труднощами, адже, крім високих витрат, їхню роботу ускладнює брак робочої сили. До того ж VTG AG і Hoyer Group, дві спеціалізовані логістичні компанії, які перевозять хімічні речовини, газ, вугілля та нафтопродукти, оголосили, що їхні вантажівки та вагони вже тепер працюють на повну потужність.

 Джерело

social
Слідкуйте за нами у соцмережах
subscribe
Хочеш читати новини поки нема інтернету?

Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.

Підписатися
subscribe
Підписка
Оформіть підписку
Приєднуйтесь до нашого списку розсилки, щоб отримувати актуальні новини на свою пошту.
Ми не розсилаємо спам, ми поважаємо вашу приватність.
baner 1 baner 2
Новини дня