Через санкції проти російської нафти утворилися затори з танкерів біля Туреччини
5 грудня набули чинності західні санкції щодо російської нафти – і це призвело до того, що в турецьких водах утворилися затори з нафтових танкерів. Влада республіки перевіряє всі судна, що прибули з росії, на наявність чинних страховок.
Причому перевірки настільки жорсткі, що багато суден просто не можуть задовольнити всі вимоги місцевої митниці.
Про це пише Financial Times із посиланням на представників судноплавних компаній.
Зокрема, чотири компанії повідомили, що турецька влада запросила додаткові документи, які б підтверджували наявність страховки танкера й вантажу. Причому зупиняти судна почали за кілька днів до 5 грудня. Як стверджує видання, перший танкер затримали ще 29 листопада, на перевірку всіх документів пішло шість днів, після чого танкер вирушив далі.
Наразі, за даними FT, у протоках Босфор і Дарданелли на якорях стоять близько 19 танкерів із нафтою з російських портів.
Під додаткові перевірки потрапили, зокрема, судна, які перевозять казахстанську нафту, – як зазначає видання, подібних танкерів навіть більше, ніж із російською нафтою. Турецька влада вимагає від суден надати страховку на покриття можливих витоків і розливів нафти, а також аварій та зіткнень суден.
Вимоги Туреччини свідчать про те, як нові санкції можуть вплинути на світові ринки нафти та призвести до збоїв у логістиці. Ситуація стала предметом особливого інтересу американської та британської влади, представники якої, як стверджує видання, вже провели переговори з турецькими колегами.
Проблема посилюється тим фактом, що судна з російською страховкою Туреччина пропускає, а на якорі стоять судна виключно із західними страховками.
Як повідомлялося, напередодні санкцій маловідомі компанії, близькі до росії, скупили на ринку понад 100 нафтових танкерів різного обсягу, щоб перевозити нафту в умовах санкцій. Ці судна, як стверджує FT, Туреччина пропускає без додаткових перевірок. Також турецька влада не чіпає судна з російськими нафтопродуктами, оскільки санкції проти них очікуються лише з лютого 2023 року.
З 5 грудня почав працювати механізм граничних цін на російську нафту на рівні $60 за барель. Якщо нафта, що перевозиться танкером, продається за ціною вище цього значення, то вона позбавляється доступу до західного страхування, фінансування та логістики, а самі компанії ризикують потрапити під вторинні санкції західних країн.
Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.
Підписатися