karpat.in.ua

Україна планує поглибити русло каналу в дельті Дунаю з метою розширення судноплавства

Уряд України планує цього року почати поглиблення русла гирла Бистрий в частині дельти Дунаю, що належить Україні, щоб розширити альтернативні шляхи експорту зерна, повідомив у вівторок заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України Юрій Васьков.

З метою збільшення експорту продовольства з річкових портів Україна вже збільшила глибину русла гирла Бистрий на південно-західній ділянці дельти Дунаю з 3,9 до 6,5 метра.

Це дозволяє судам зупинятися в дунайських портах України, але цього все ще недостатньо для переповнених вантажами суден, які рухаються в нампрямку румунського Сулінського каналу, який має глибше русло, зазначив Васьков.

Він додав, що Україна хоче збільшити глибину каналу до 7,2 метра, як у Румунії, і найближчим часом хоче продовжити переговори з цього питання з Євросоюзом.

Посилаючись на міжнародні конвенції та з міркувань захисту навколишнього середовища, МЗС Румунії в лютому заявило, що виступає проти будівництва Україною річкового водного шляху в притоках дельти Дунаю, який перетинає територію обох країн, тим самим ставлячи під загрозу унікальну дику природу території, яка є об’єктом Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО.

У 2004 році Україна розпочала роботи в дельті Дунаю в гирлі північного рукава Кілії, який утворює кордон між Румунією та Україною, щоб відкрити власний морський вихід для своїх річкових портів. Поглиблення гирла Бистрий, що з’єднує Кілійський рукав із Чорним морем, було призупинено через міжнародний тиск.

Чверть аграрного експорту України нині проходить через дунайські порти, половина — через порти Чорного моря, решта — через західний сухопутний кордон України.

hirado.hu