Бангладеські швейні фабрики вимагають більшої оплати від світових брендів
Низькі зарплати допомогли Бангладеш стати найбільшим у світі після Китаю експортером одягу, але зростання вартості життя змусило працівників боротися за підвищення зарплати.
Бангладеські швейні фабрики просять світові бренди, зокрема H&M, платити більше, щоб допомогти впоратися з підвищенням зарплат майже на 60%, як того вимагає уряд країни. Останніми днями робітники кілька разів протестували через низькі зарплати, вчиняли погроми на підприємствах, перекривали дороги. Під час акцій загинули щонайменше двоє їхніх учасників.
Продавці підвищують закупівельні ціни на одяг, виготовлений у Бангладеш, щоб допомогти постачальникам підвищити зарплати, повідомив Reuters Стівен Ламар, голова Американської асоціації одягу та взуття (AAFA), яка представляє понад тисячу компаній. Він додав, що члени AAFA віддані відповідальній практиці закупівель і підтримують підвищення заробітної плати.
Останніми днями працівники галузі провели кілька демонстрацій у Бангладеш. Робітники, вимагаючи підвищення зарплати, розгромили кілька фабрик і заблокували дороги, а у вівторок підпалили автобус. Через протести минулого тижня довелося закрити сотні підприємств, а під час сутичок загинуло щонайменше двоє людей.
У відповідь на демонстрації цього тижня уряд заявив, що мінімальна заробітна плата з 1 грудня буде збільшена на 56,25% – до 12 500 так на місяць. Це перше підвищення за п’ять років. Приблизно на чотирьох тисячах швейних фабрик у Бангладеш працюють майже чотири мільйони людей, переважно жінок. Продукція швейної промисловості становить більшу частину річного експорту країни – близько 85%.
Після Китаю Бангладеш – другий у світі експортер текстилю.
Раніше профспілки вимагали трикратного підвищення зарплат. Вони стверджували, що працівники галузі особливо сильно постраждали від того, що від початку минулого року бангладеська валюта втратила майже 30% своєї вартості щодо долара США, а інфляція в жовтні наблизилася до 10%.
Власники швейних фабрик, у свою чергу, заявили, що підвищення зарплат спричинить труднощі для галузі. За їхніми оцінками, цей захід збільшить загальні витрати на 5–6%, тому попросили своїх клієнтів погодитися на більші ціни, щоб допомогти впоратися з підвищенням заробітної плати. Зрештою їхня пропозиція знайшла розуміння. Варто додати, що через подорожчання життя споживачі купують менше одягу, тому фешн-рітейлерам і світовим брендам теж непросто.
Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.
Підписатися