Блокування кордонів через протести польських перевізників
У вівторок, 21 листопада, мітинги перевізників на кордонах між Україною та країнами ЄС вийшли на новий виток загострення. Словацькі перевізники, наслідуючи приклад своїх польських колег, заблокували пункт пропуску з Україною “Вишнє Нємецьке”.
Ініціатором акції виступила Спілка перевізників Словаччини, а головною вимогою протестувальників є повторне запровадження Брюсселем дозволів на перевезення для українських транспортних засобів. Все через те, що європейські компанії не можуть з ними конкурувати.
Проїзд легкового автомобільного транспорту та автобусів через КПП здійснюється в звичайному режимі.
В подальшому Словацькі протестувальники планують проводити щоденні акції протесту. Вимоги щодо відновлення дозвільної системи для українських перевізників також підтримали транспортні організації з Угорщини, Чехії та Литви. За їхніми словами, через транспортний безвіз, у ЄС зростає кількість нелегальних транспортних операцій, пише РБК-Україна.
Польські перевізники блокують кордон
Польські перевізники розпочали блокування трьох із чотирьох найбільших прикордонних КПП на польсько-українському кордоні ще 6 листопада.
За інформацією Європейської правди, активним учасником блокади є Рафал Маклер, який є власником транспортної компанії та головою польської ультраправої партії, яка відома своєю радикальною антиукраїнською риторикою та зв’язками з Росією.
18 листопада блокування продовжилися на напрямках Ягодин, Краківець і Рава-Руська. На пунктах пропуску утворилися черги десь на 1200 вантажівок на Краківці, 500 на Раві-Руській і 110 на Ягодині, передає РБК-Україна із посиланням на речника Державної прикордонної служби Андрія Демченка.
Українські перевізники також провели мітинг у відповідь на польську блокаду, повідомляє Укрінформ. 21 листопада на пункті пропуску Краківець-Корчова близько 30 вантажівок долучилися до попереджувальної акції, адже водії обурені такими діями польських колег у такий складний для України час.
Польські перевізника стикнулися із втратою ринку через демпінг українських компаній. Зокрема через те, що польські водії отримують по 2500 євро на місяць, тоді як українські — по 700.
Польська сторона вимагає повернути дозволи для українських перевізників, заборонити реєстрацію компаній у Польщі, якщо вони здійснюють фінансову діяльність поза територією ЄС, зробити окрему чергу для автомобілів із європейськими номерами та окрему чергу для порожніх вантажівок, а також надати доступ до української системи Шлях. Андрій Демченко вже назвав частину таких вимог дискримінаційними, зокрема скасування транспортного безвізу, який надав Україні ЄС.
Брюссель на боці України
Офіційний речник Єврокомісії Адальберт Янс, який на минулому тижні відвідав один із заблокованих пунктів пропуску, наголосив, що повернення системи дозволів або запровадження квот для українських перевізників є юридично неможливим. Адже це є несумісним із Угодою про автомобільний транспорт між Україною та ЄС.
У Брюсселі дотримуються думки, що польська влада зобов’язана забезпечити вільний рух українських вантажівок через кордон, як цього вимагає законодавство ЄС, передає RMF FM та прогнозує, що Європейська комісія може розпочати за такі дії Польщі “каральну процедуру”.
Економіка та бізнес підраховують збитки
За підрахунками РБК-Україна, загальні втрати України від блокади польського кордону сягнуть близько 400 млн дол. За інформацією Європейської бізнес асоціації, один день простою в середньому вартує для компанії близько 1 млн грн втрат. При цьому, одинаково потерпають як імпортери, так і експортери. Через неможливість виконувати зобов’язання перед замовниками, виникають такі наслідки як штрафи, скасування майбутніх замовлень та втрата клієнтів, передає Економічна правда.
Крім того, бізнес повідомляє про брак транспорту через те, що перевізники не беруть в роботу нові замовлення через страйк. Через блокаду мінюються маршрути, також збільшуються черги на словацькому та угорському кордонах.
Оксана ЧОПАК
Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.
Підписатися