У ДК «Укроборонпром» запрацював комплаєнс-офіс: що це таке і для чого його створили?

У ДК «Укроборонпром» запрацював комплаєнс-офіс: що це таке і для чого його створили?

14:06 Червень 26, 2020

Економіка 5447 6 хвилин

На цьому тижні у Державному концерні «Укроборонпром» запрацював комплаєнс-офіс. Його очолив Артем Хаванов, який до цього займався впровадженням стандартів ділової етики та доброчесності на аналогічних посадах у Нафтогазі та «Укрсіббанку» (BNP Paribas Group), повідомила пресслужба держконцерну.

Як відомо, комплаєнс (англ. сompliance – згода, відповідність) походить від дієслова to comply – «виконувати» – і буквально означає дотримання певних правил, вимог або умов. У контексті бізнесу комплаєнс означає законність дій компанії в цілому і кожного її співробітника, від топ-менеджменту до всіх філій і підрозділів. В очах контрагентів комплаєнс-перевірка підтверджує, що ви відповідаєте вимогам законодавства, запропонованим правилам, нормам певних стандартів і/або умовам договору.

Відповідність законам, правилам і стандартам у сфері комплаєнса зазвичай стосується таких питань, як дотримання належних стандартів поведінки на ринку, управління конфліктами інтересів, справедливе ставлення до клієнтів і забезпечення сумлінного підходу при консультуванні клієнтів. До сфери комплаєнса відносяться також специфічні області, такі як: протидія легалізації доходів отриманих злочинним шляхом і фінансуванню тероризму; розробка документів і процедур, що забезпечують відповідність діяльності компанії з чинним законодавством; захист інформаційних потоків, протидія шахрайству і корупції, встановлення етичних норм поведінки співробітників і т. д.

Так от, комплаєнс-офіс Укроборонпрому займається розробкою та впровадженням політики доброчесності працівників та контрагентів відповідно до міжнародних стандартів корпоративного управління, внутрішніх документів і процедур запобігання фінансовому шахрайству та врегулювання конфлікту інтересів.

В Концерні вже розроблено та незабаром будуть затверджені Кодекс корпоративної етики, політика управління ризиками та політика щодо конфлікту інтересів. Також у планах офісу запуск на підприємствах УОП спеціального сервісу для анонімного повідомлення про випадки корупції або недоброчесної поведінки.

«Існує класична модель «трьох ліній захисту», яка дозволяє виключити конфлікти інтересів і шкідливі дії менеджменту. Першою лінією є операційні та корпоративні функції компанії; друга складається з комплаєнсу, внутрішніх контролів та управління ризиками; третю представляє внутрішній аудит. Впровадження трьох ліній захисту не дає миттєвого результату. Однак крок за кроком очищує компанію від порочних практик, дозволяє стежити за дотриманням встановлених правил гри і жорстко карає за порушення червоних ліній. Уже сьогодні в Концерні запроваджено комплаєнс функцію і розпочато форензік аудит, різні перевірки за дотриманням визначених правил та моніторинг конфліктів інтересів», – заступник генерального директора з трансформації Роман Бондар прокоментував ключові кроки реформи корпоративного управління Концерну.

За словами пана Бондара, функція комплаєнс дозволяє системно, крок за кроком знищувати ризиковані практики та унеможливлювати поведінку, яка завдає шкоди інтересам компанії.

Робота над запуском офісу розпочалася в рамках реформи корпоративного управління Концерну, яку команда з трансформацій Укроборонпрому впроваджує у співпраці з іноземними консультантами за підтримки урядів Франції та Великобританії.

Пошук керівника офісу та підготовка до його запуску розпочалися в Концерні задовго до національного карантину і тривала 2,5 місяці. У підсумку очолити та запустити роботу офісу запросили Артема Хаванова. Понад 10 років він працює у сфері юридичного комплаєнсу, будував цю функцію у державній компанії «Нафтогаз Україна» та її дочірніх підприємствах, де запустив лінію довіри для викривачів, розробляв антикорупційні політики і процедури. В українському банку міжнародної групи Артем впроваджував світові стандарти перевірки доброчесності клієнтів, політики і процедури виявлення публічних діячів та підсанкційних фізичних і юридичних осіб.

До відома, нещодавно міжнародна компанія EY завершила перший етап проекту підтримки корпоративної реформи Державного Концерну «Укроборонпром» і представила нову цільову модель управління в Концерні та на підприємствах, розроблену спільно з офісом трансформації УОП. Зокрема, експерти рекомендували впровадити трирівневу цільову модель корпоративного управління, у якій, під час трансформації, Концерн відіграє роль корпоративного центру.

НЬЮЗМЕЙКЕР

social
Слідкуйте за нами у соцмережах
subscribe
Хочеш читати новини поки нема інтернету?

Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.

Підписатися
subscribe
Підписка
Оформіть підписку
Приєднуйтесь до нашого списку розсилки, щоб отримувати актуальні новини на свою пошту.
Ми не розсилаємо спам, ми поважаємо вашу приватність.
Новини дня