росія використовує хитрі методи, щоб уникнути санкцій
Тіньовий флот Росії, створений для того, щоб обійти обмеження на експорт нафти, наразі складається з 1 000 танкерів, більшість з яких експлуатується уже давно. У короткостроковій перспективі Москва стикається з 15% падінням експорту в результаті нових санкцій США, але для повної ліквідації тіньової торгівлі знадобляться подальші заходи.

Тіньовий флот Росії наразі складається з близько 1000 застарілих танкерів, які перевозять російську нафту без західного страхування в обхід цінової стелі, повідомляє РБК-Україна з посиланням на дані української розвідки.
За даними української військової розвідки, Москва витратила понад 10 мільярдів доларів на ці судна, на які припадає 70% російського морського експорту нафти.
Розмір тіньового флоту значно зріс: у 2023 році було зареєстровано лише 600 таких суден.
Більшість танкерів ходить під прапорами Панами, Габону, Островів Кука, Ліберії та Маршаллових островів, а їхніми власниками є компанії з Китаю, Індії, Об’єднаних Арабських Еміратів, Греції та Сейшельських островів. Судна часто змінюють свою реєстрацію та назву, щоб їх було важче відстежити, передають нафту іншим суднам у відкритому морі та маніпулюють даними про власний маршрут, відключаючи автоматизовану ідентифікаційну систему (АІС). Щоб приховати російське походження, нафту в танках змішують з іншими видами.
Попит на російську нафту, особливо з боку Китаю, Індії та Туреччини, залишається високим, оскільки граничні ціни поширюються лише на сиру нафту, тоді як експорт перероблених нафтопродуктів не підлягає обмеженню.
У січні США проти частини тіньового флоту запровадили нові санкції, які торкнулися 183 танкерів і кількох страхових компаній.
Каральні заходи призвели до того, що Індія та Китай припинили купувати нафту в таких суден, побоюючись потрапити під вторинні санкції.
За даними ГУР МОУ, Росія може зіткнутися з 15% падінням експорту в короткостроковій перспективі в результаті цих заходів, а також із подальшими знижками для покупців. Однак нинішні санкції зачіпають лише частину тіньового флоту, тому для повного блокування торгівлі російською нафтою потрібні подальші дії.
За словами міністра закордонних справ Німеччини Аннелени Бербок, застарілий російський танкерний флот становить загрозу для безпеки ЄС, і повна заборона доступу із суден до європейських портів могла б стати ефективною.
Джерело: (portfolio.hu)
Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.
Підписатися