karpat.in.ua

Запланований крок проти соціальної мережі та пошукового гіганта може стати прецедентом

Австралія хоче змусити двох технологічних гігантів – Facebook та компанію-власника Google, Alphabet, – платити за контент, отриманий з місцевих ЗМІ, для захисту медіа. Це – безпрецедентний крок, тому до нього прикута увага всього світу, інформує origo.hu.

Як повідомляє Reuters, Австралія хоче першою у світі ще цього року ухвалити закон, котрий зобов’яже двох великих технологічних гігантів оплачувати авторські права на новини, отримані з австралійської преси. За словами Джоша Фріденберга, міністра фінансів країни, це цілком виправданий захід, спрямований на захист медіа-компаній, оскільки тепер, коли ринкові умови кардинально змінилися, ідеться про майбутнє місцевих ЗМІ.

Особливості цій події додає те, що Австралія пішла на такий крок у той час, коли Facebook та Google відмовилися від дотримання більш жорстких правил регулювання ринку, та відразу після того, як представники Конгресу США звинуватили їх у зловживанні домінуючою позицією на ринку.

Уряд Австралії спершу не планував вдаватися до таких радикальних дій, адже наприкінці минулого року звернувся до Facebook та Google із закликом домовитися з місцевими медіа-компаніями. Але оскільки переговори виявилися безрезультатними, вирішив у разі відсутності прогресу в цьому питанні протягом 45 днів урегулювати його на законодавчому рівні.

Google, у свою чергу, наголошує, що цей крок не враховує мільярди кліків, тобто неймовірне збільшення читацької аудиторії продукту австралійської преси, яке відбувається саме завдяки таким інтернет-платформам. Компанія зазначає також, що це втручання австралійського уряду в ринкові умови, крім того, таке регулювання створить бізнес-модель, не адаптовану до епохи цифрових технологій.

Водночас наміри уряду Австралії можна зрозуміти, оскільки, за даними дослідження, проведеного у 2019-му, за останні десять років у країні скоротили 3000 робочих місць журналістів, бо традиційні засоби масової інформації програють на рекламному ринку Facebook та Google, які нічого не платять за отриману від них інформацію.

 (origo.hu)