«Укрзалізниця» влітку: зростання пасажиропотоку, падіння попиту на популярні напрямки і боротьба з дефіцитом квитків
Наприкінці літнього сезону «Укрзалізниця» фіксує поступове зниження попиту на найпопулярніші напрямки. Про це повідомила пресслужба АТ «Укрзалізниця».
Попит і пасажиропотік
За даними компанії, минулого тижня за маршрутом Київ – Львів було зафіксовано 128 тис. запитів у застосунку, тоді як позаминулого — 151 тис. Водночас загальний пасажиропотік зріс: за тиждень перевезено 639 701 особу, що на 23,7 тис. більше, ніж за аналогічний період 2024 року.
Також за рік суттєво зріс попит на перевезення військових (12 272 проти 5 141 у 2024-му) та дітей (23 645 проти 17 664). Середня кількість пасажирів на вагон зросла з 439 до 467.
Найпопулярнішими напрямками залишаються Київ – Львів, Київ – Одеса, Київ – Харків, Київ – Перемишль і Київ – Дніпро.
Плани уряду на 2026 рік
Кабінет міністрів планує забезпечити фінансову стабільність компанії у 2026 році в межах реалізації Програми дій до 2026-го. Про це пише «Центр транспортних стратегій» (ЦТС) з посиланням на урядові документи.
Йдеться про виділення фінансування у держбюджеті-2026 для підтримки ліквідності «Укрзалізниці» та розвиток інфраструктури, зокрема на кордонах з ЄС. Також передбачено підвищення якості пасажирських і вантажних перевезень, цифровізацію процедур перетину кордону й адаптацію галузі до європейських стандартів безпеки.
Блокування спекулянтів
«Укрзалізниця» оголосила про блокування 271 користувача, які масово скуповували квитки або маніпулювали застосунком. За даними компанії, ці акаунти створювали пов’язані профілі для обходу обмежень, утримували квитки без оплати та купували проїзні документи на різні прізвища.
Для боротьби з «перекупами» запроваджено:
- складні CAPCHA-тести;
- посилену ідентифікацію клієнтів;
- систему моніторингу за аномальними діями користувачів.
Підставою для блокування може бути надмірна кількість резервацій (утримання місць без оплати), хаотичні пошукові запити (ознака бот-акаунтів), а також велика кількість акаунтів, прив’язаних до однієї картки.
Нові правила купівлі квитків
З 1 серпня 2025 року «Укрзалізниця» запровадила тестову верифікацію пасажирів через «Дія.Підпис» для купівлі та повернення квитків на три рейси: Київ – Ужгород, Львів – Одеса та Київ – Чоп.
Для пасажирів без нового паспорта залишили можливість придбати квитки у визначених касах вокзалів. Військові квитки не підпадають під нові правила.
Тарифна політика і ціни
Голова правління «Укрзалізниці» Олександр Перцовський під час зустрічі з журналістами заявив, що вартість залізничних квитків має залишатися доступною щонайменше до завершення воєнного стану, повідомляє РБК-Україна.
Водночас для окремих категорій може бути запроваджене динамічне ціноутворення. Його логіка:
- ранні покупки — дешевші квитки;
- придбання в останній момент або на залишкові місця — дорожчі.
За словами Перцовського, така модель не повинна поширюватися на військових. Крім того, компанія пропонує лібералізувати ціни на дорогі категорії вагонів, зокрема СВ. Це, на його думку, дозволить отримати додатковий ресурс для розвитку перевезень при збереженні доступності для більшості пасажирів.
При цьому наразі «Укрзалізниця» не подавала уряду пропозицій щодо перегляду тарифів на пасажирські перевезення.
Оксана ЧОПАК
Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.
Підписатися