З 2026 року в Україні зникне улюблений алкогольний напій — що буде натомість

З 2026 року в Україні зникне улюблений алкогольний напій — що буде натомість

09:29 Грудень 3, 2025

Економіка 479 4 хвилини

Magyar

Із 2026 року в Україні завершується десятирічний перехідний період, передбачений Угодою про асоціацію з Європейським Союзом. За міжнародними правилами, термін Cognac може застосовуватися лише до напоїв, вироблених у регіоні Коньяк.

Тому тепер виробників зобов’язали маркувати напої під новою назвою — «бренді». Про цю зміну йшлося задовго до 2026 року — про це говорили як представники влади, так і самі виробники. Проте не всі були готові до такого переходу навіть попри тривалий адаптаційний період — деякі гуральні зазначають, що «ребрендинг» не на часі і в українського бізнесу є нагальніші турботи. Крім того, виробництво та продажі можуть впасти через зміну назви та зниження рівня впізнаваності товару. Окремі витрати на зміну етикеток та маркетинг також не радують виробників.

В уряді зазначають, що час переходу був достатнім та Україна планує діяти в межах міжнародних зобов’язань з Євросоюзом. Відповідно до Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, перехідний період щодо використання географічного зазначення Cognac закінчується 1 січня 2026 року.

Інші ж виробники до переходу готові і з 2026 року планують випускати напій під новими етикетками.

Із нового року тим, хто не здійснить перехід, загрожуватимуть штрафи за порушення правил географічних зазначень. Коньяк — географічне зазначення, тож така назва може використовуватися лише для напоїв, які виробляють у французькому регіоні Коньяк. Ця назва зарезервована за французькою організацією Національне міжпрофесійне бюро Коньяку (Bureau National Interprofessionnel du Cognac).

Штрафи за порушення правил географічних зазначень — від 5 до 15 мінімальних заробітних плат. На 1 січня 2026-го штраф складатиме від 43 235 грн до 129 705 грн. Виробників зобов’яжуть сплатити штрафні суми за кожен факт порушення — не важливі партія, обсяг, кількість пляшок.

Проте, коньяк не вилучать із полиць магазинів після 1 січня — його ще можна буде придбати, поки запаси в торгових точках не закінчаться. Якщо напій виготовлений та промаркований до 01.01.26, в його продажу не буде правопорушення. Проте помилкове маркування може кваліфікуватися як порушення прав споживачів за ст. 156−1 КУпАП. Штраф за це — до 850 грн.

Нагадаємо: з 2023 року українським виробникам заборонено використовувати для своїх продуктів такі назви, як сир пармезан, рокфор та фета. А з 2025 року не можна маркувати алкогольні напої такими назвами, як бордо, шаблі, шампанське, кальвадос, к’янті, коньяк, портвейн, мадера, херес та іспанське ігристе вино кава.

Джерело

social
Слідкуйте за нами у соцмережах
subscribe
Хочеш читати новини поки нема інтернету?

Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.

Підписатися
subscribe
Підписка
Оформіть підписку
Приєднуйтесь до нашого списку розсилки, щоб отримувати актуальні новини на свою пошту.
Ми не розсилаємо спам, ми поважаємо вашу приватність.
Новини дня