Як змінився український бізнес за час війни. Релокація та орієнтування на закордонні ринки
З початку війни 47 % підприємств в Україні були зупинені, і на фоні падіння валового внутрішнього продукту, зростання безробіття, зменшення доходів працівників та надходження податків до бюджетів, вітчизняний бізнес постав перед зовсім новими викликами.
Основна проблема, з якою стикнувся український бізнес, попри руйнуванню і загрозу життю, — це вкрай мала кількість платоспроможних клієнтів. На другому місці – непрогнозованість розвитку ситуації, на третьому — відсутність достатнього капіталу. Про це пише Богдан Слуцький в матеріалі УНІАН.
Третина українських бізнесів уже працює на закордон
Згідно з дослідженням Mastercard SME Index, кожен третій український бізнес уже розширив свою діяльність на закордонні ринки. За результатами опитування, більше половини підприємців (56 %) відчувають нестачу ринків збуту та нових замовлень. Ще третині не вистачає коштів на розвиток, а кожен пʼятий потребує допомоги з логістикою. Йдеться про український малий та середній бізнес, який продовжує роботу в умовах війни.
Майже третина українського малого та середнього бізнесу (28%) розширили свою діяльність і почали працювати на закордонного споживача. Кожен пʼятий бізнес планує вихід на закордонні ринки у майбутньому.
Найпопулярнішими країнами, де українці найбільше продають свої товари і послуги, є США, Польща, Німеччина, велика Британія, Литва та Канада. Найперспективнішою категорією є надання ІТ-послуг закордон.
Релоковані підприємства
Станом на 26 вересня в Україні перевезено 745 підприємств на більш безпечні території в рамках програми «Релокація бізнесу». На новому місці вже розпочали роботу понад 550 підприємств, передає прес-служба Міністерства економіки. Програмою можуть скористатися підприємства будь-якого розміру, а щоб взяти участь у програмі потрібно заповнити заявку на онлайн платформі Relocate.Prozorro.Sale. Всього вже зареєстровано 1846 заявок від бізнесу.
Бізнес радше переноситься закордон
За інформацією Українського союзу промисловців і підприємствців, бізнес переміщується із прифронтових території та активних бойових дій в рази більше в країни ЄС, ніж в безпечні області України. Про це пише УНІАН. В цілому, спостерігається тенденціяри релокації експортно-орієнтованих підприємств до західних областей України.
Світові маркетплейси відкриті для українського бізнесу
Найбільший у світі торговий майданчик Амазон скасував на рік комісію для товарів, які відправляють з України. Реферальна комісія маркетплейсу Amazon складає від 7 до 17 %, в залежності від категорії товарів, в середньому це 15 %. Акція діє з 6 вересня рівно рік для всіх українських продавців, які продають свої товари на Amazon в Європі та в Британії. Про це заявив віце-президент EU Seller Services Ксав’є Фламанд, передає Новоє время.
Раніше такі торгові гіганти як Etsy, eBay, Joom, Wish та Shopify також скасували комісію, щоб підтримати роботу українського малого та середнього бізнесу.
Оксана ЧОПАК
Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.
Підписатися