Дизельна криза: США і Європа можуть боротися за пальне
Європейський Союз використовує 200 мільйонів барелів дизельного пального щороку. США намагалися замістити російські поставки, але наразі пального не вистачає й там. Наслідком цього стала висока ціна.
Американці забирають поставки дизелю з Близького Сходу з-під носа європейців, повідомляє oilprice.com. Причиною цього є зниження стратегічного нафтового запасу. Це глобальна проблема: пропозиція місяцями скорочується, а попит залишається стабільно високим.
Чому склалася така ситуація? Під час пандемії нафтопереробні заводи по всьому світу були закриті через низький попит. Вважалося, що ця тенденція довгострокова, зокрема в Сполучених Штатах, оскільки попит буде низьким через екологічні норми та розвиток ринку електромобілів. Але така думка виявилася помилковою. Після пандемії через санкції проти росії попит на дизельному ринку значно зріс, а потужності нафтопереробних заводів не встигають заповнити прогалини.
На Європу очікує дизельний шок?
Як повідомляє Bloomberg, це не виключено, оскільки 1 лютого почне діяти ембарго проти російської нафти. Нафтовий страйк у Франції показав, наскільки вразлива Європа в цьому плані.
На європейському континенті серйозного дизельного шоку варто очікувати ще раніше, оскільки в сховищах палива мало, а попит залишається високим.
У США криза вже почалася, адже запаси дизельного пального впали до рекордно низького рівня: у сховищах лише 106 мільйонів барелів, що є історичним мінімумом за останні 40 років. Проте з того часу попит на дизель у Сполучених Штатах значно зріс.
Тож зрозуміло, чому американці забирають поставки дизелю з Близького Сходу з-під носа європейців. Не забуваймо, що зі скрапленим природним газом європейці вчинили так само з Азією.
Оскільки пропозиція дизельного пального в найближчому майбутньому не збільшиться, зростання цін буде неминучим як у США, так і Європі, повідомляє oilprice.com.
Тим часом власники нафтопереробних заводів у Сполучених Штатах мають рекордні прибутки. Вони зросли на 450% порівняно з періодом застою через пандемію.
Водночас Джо Байдена неабияк турбує висока ціна, адже в листопаді відбудуться проміжні вибори, нагадує Washington Post. Тож президент США поступово випускає частину стратегічних запасів на ринок, щоб запобігти зростанню цін на пальне.
Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.
Підписатися