У хорватських портах через війну зріс трафік

У хорватських портах через війну зріс трафік

10:42 Лютий 27, 2023

Економіка 1481 4 хвилини

Magyar

Окрім розвитку інфраструктури, російсько-українська війна відіграла важливу роль і в зростанні трафіку на Адріатиці. Cеред пасажирських перевезень лідирує Спліт.

Більшість суден були пасажирськими й перевезли майже 34 мільйони людей. У 2022-му порт Спліт обслужив рекордний пасажиропотік – 4,1 мільйона пасажирів, що на 14,5% більше, ніж за попередній рік. Другим за завантаженістю портом був Задар, який пропустив 2,5 мільйона пасажирів, що на 15,7% більше, ніж у 2021-му. Пасажиропотік в обох портах в основному складається з туристів, які відвідують Далматинський архіпелаг. Саме з цих міст відправляється більшість поромів. Тому не дивно, що Рієка (Rijeka), найбільший порт країни без поромного сполучення, минулого року обслужив лише 110 тисяч пасажирів, не потрапивши навіть до топ-10. Чого не можна сказати про вантажні перевезення.

СПГ, нафта та зерно

У 2022-му Рієка пропустила 16 мільйонів тонн вантажів, що на 6,3% більше, ніж попереднього року. Основна частина вантажопотоку – близько 8 мільйонів тонн – пройшла через термінали порту на острові Крк, де розвантажується скраплений природний газ (СПГ), а також стають на якір танкери з нафтою. Крім того, значно збільшився, приблизно на 3%, обсяг сухих сипучих вантажів – до 5,6 мільйона тонн.

Водночас обсяг контейнерних вантажів зменшився: у 2022 році в Рієці обслужили тільки 2,4 мільйона тонн контейнерів.

Але не лише в північноадріатичному логістичному вузлі спостерігається зростання вантажопотоку. Подібна тенденція характерна й для півдня, де порт Плоче, який в останні роки приймав у середньому 3 мільйони тонн вантажів, у 2022-му збільшив вантажообіг на 17,3%. За даними газети Novi List, російсько-українська війна стала причиною значного збільшення вантажопотоку, оскільки зріс попит на нафтогазові потужності кримського терміналу, побудованого кілька років тому, а Рієка стала основним експортним маршрутом для українського зерна.

Ситуація в річкових портах не райдужна

Незважаючи на те, що через Хорватію пролягає один із найважливіших річкових шляхів Європи – Дунай, прісноводне судноплавство в країні не дуже розвинене. Два з чотирьох річкових портів розташовані на Саві та по одному – на Драві й Дунаї. Ті, що на Саві, традиційно пропускають найменше вантажів, і минулий рік не став винятком: загалом було оброблено 54 тисячі тонн вантажів, що приблизно відповідає середньому показнику за багато років. Однак для Есека 2022-й виявився дуже поганим. Через низький рівень води в Драві порт був недоступний усе літо й пропустив лише 120 тисяч тонн зерна. Це на 41% менше, ніж у 2021-му.

Єдиний надійний річковий пункт навантаження в країні, який працює без проблем цілий рік, знаходиться у Вуковарі.

Як і раніше, минулого року через дунайський порт було перевезено 1,6 мільйона тонн вантажів, 90% з яких – на експорт.

Джерело:  vg.hu

social
Слідкуйте за нами у соцмережах
subscribe
Хочеш читати новини поки нема інтернету?

Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.

Підписатися
subscribe
Підписка
Оформіть підписку
Приєднуйтесь до нашого списку розсилки, щоб отримувати актуальні новини на свою пошту.
Ми не розсилаємо спам, ми поважаємо вашу приватність.
Новини дня