«Укрзалізниця» побудує нове сполучення з Івано-Франківська та Львова до кордону з Польщею
«Укрзалізниця» планує збудувати кілька залізничних колій за європейським стандартом. Зокрема, до кінця цього року має бути побудована перша євроколія зі Львова до кордону у Раві-Руській.
Про це 3 березня з посиланням на представника «Укрзалізниця» повідомила польська газета Rzeczpospolita, інформує Zaxid.net.
Зазначається, що в Україні перевозиться залізницею близько 40% вантажів, тоді як у Польщі ця частка становить лише 10%. Однак через різницю в ширині колії між Україною та країнами Євросоюзу, а також через блокаду портів черги вантажівок із товарами на експорт на кордоні з Польщею та Румунією сягають 20 км.
Зважаючи на це, аби збільшити кількість перевезень залізницею, Україна почала будувати першу ділянку євроколії з Рави-Руської та Гребенного. Це дозволить з’єднати Україну прямою залізничною гілкою з Варшавою.
«Ми до кінця 2023 року продовжимо цю ділянку до Львова по існуючій широкій колії. У майбутньому це створить можливість курсування прямих поїздів Варшава – Львів, без пересадок і змін шасі», — повідомив виданню директор офісу міжнародних проектів «Укрзалізниці» Володимир Шемаєв.
Проте, зазначає Rzeczpospolita, з точки зору вантажних перевезень для інших країн важливішими проектами є будівництво гілки від Медики до Львова та від Дорогуська через Ягодин до Ковеля. Таким чином стандартна євроколія вийде на кілька десятків кілометрів вглиб України та з’єднає європейську залізничну систему з важливими залізничними вузлами та пунктами перевалки вантажів.
«Ці ділянки для нас є найбільш актуальними, і ми не будемо зволікати з їх будівництвом. Ми завершуємо переговори з міжнародними фінансовими організаціями щодо коштів для цих інвестицій», — повідомляє Володимир Шемаєв.
У планах також будівництво ще однієї гілки — лінії для швидкісних поїздів із Кракова через Медику та Львів до Івано-Франківська. Потенційно цей маршрут можна продовжити територіями Румунії та Молдови до Одеського порту.
«До травня 2023 року ми хочемо підготувати техніко-економічне обґрунтування цього проекту. Ця лінія може бути важливою не лише з цивільних причин, а й з військових, і це підвищить шанси на її фінансування. Принаймні такі сигнали ми отримуємо від Єврокомісії», — додав посадовець «Укрзалізниці».
Наразі «Укрзалізниця» вже уклала договір із польським центральним комунікаційним портом на розробку техніко-економічного обґрунтування швидкісної залізниці Варшава — Львів. Цей проект втілюватимуть окремо від раніше анонсованої гілки до Рави Руської. Також у планах — будівництво швидкісної лінії Варшава — Київ.
Володимир Шемаєв додав, що нові лінії не замінять старі, їх будуватимуть поруч із наявними. Після війни, каже він, пересування залізницею може конкурувати з літаками.
За словами президента асоціації Pro Kolej Якуба Маєвського, плани «Укрзалізниці» можуть бути вигідними й для польської економіки, насамперед, через покращення вантажопотоку через нині завантажений кордон.
«Це також можливість для польських залізничних перевізників, які зможуть заїжджати в Україну власним рухомим складом. Польські компанії також зможуть інвестувати в інтермодальні термінали в Україні», – прогнозує Якуб Маєвський.
Нагадаємо, про будівництво євроколії зі Львова до польського кордону говорять уже кілька років. У серпні 2022 презентували проект будівництва євроколії, загальна цього вартість проекту становить близько 100 млн грн.
Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.
Підписатися