Через санкції росія витратила на авіацію $12 млрд, - Reuters
Західні санкції закрили російській авіації постачання ключових запчастин та послуг з технічного обслуговування. Щоб втримати сектор на плаву, росія була змушена виділити понад 12 млрд доларів у вигляді державних субсидій та кредитів. Про це пише Reuters
Проблеми у російських авіаторів почалися в березні 2022 року, коли західні авіавиробники Airbus та Boeing перестали постачати їм послуги та запчастини, а також припинили регулярне технічне обслуговування основного авіаперевізника „Аерофлот” та інших російських авіакомпаній.
Відтоді росія була змушена витратити 1,09 трлн рублів (близько $12 млрд) на підтримку цивільної авіації. Це майже вдвічі більше, ніж вона витратила на підтримку галузі в 2020-2021 рр, коли пандемія COVID-19 викликала різке скорочення авіаперевезень.
Таки масштаб витрат підкреслює масштаб зусиль Кремля щодо контролю над найважливішою галуззю, пише Reuters.
„Наш авіапарк дуже перевантажений… літаками іноземного виробництва”, – заявив минулого тижня президент Володимир Путін. До 2030 року ми плануємо виготовити понад 1000 літаків, власних літаків”.
За даними швейцарського постачальника авіаційних даних ch-aviation, зараз російські авіакомпанії експлуатують 991 літак, у тому числі 405 російського виробництва.
Та лише 133 літаки Superjet вироблено державною компанією United Aircraft Corporation. Інші літаки російського виробництва – „Туполєв”, „Яковлєв” та „Іллюшин” – рідко використовують для комерційних рейсів.
Підтримка авіабудування, ключової галузі, зберігатиметься протягом багатьох років, заявили у міністерстві промисловості та торгівлі у відповідь на запит агентства Reuters.
Агентство пише, що надійна авіаіндустрія особливо важлива для росії. Йдеться к про перевезення людей і товарів її великою територією, так і про підтримку тверджень Москви про мінімальний вплив західних санкцій.
На думку західних авіаційних аналітиків, державні інвестиції в кращому випадку дозволять росіянам зберегти авіапарк. Але його літаки навряд чи повернуться на західні ринки найближчим часом, навіть якщо війна проти України закінчиться.
Внутрішні авіапасажирські перевезення в країні почали відновлюватися наприкінці 2022 року, оскільки авіакомпанії знайшли способи імпортувати запасні частини за „сірою” схемою імпорту, запровадженою урядом.
Російські авіакомпанії зберігають свій парк західних літаків у повітрі, частково за рахунок імпорту запасних частин через треті країни без згоди виробників – переважно Airbus та Boeing.
Число пасажирів відновлюється, але все ще відстає від рівня, що існував до COVID. Тим часом, втрата іноземних запчастин та досвіду технічного обслуговування викликала стурбованість щодо безпеки літаків.
В урядовому документі, що встановлює стратегічні плани витрат на авіацію, з яким Reuters ознайомився минулої осені, йдеться, що росії доведеться витратити щонайменше 711 млрд рублів на „досягнення технологічної незалежності від іноземних постачальників”.
Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.
Підписатися