Трафік Панамського каналу збільшився
Трафік комерційних суден у Панамському каналі збільшився минулого року і в січні цього року, хоча він усе ще нижчий за середній показник на 2019-2022 роки. Сполучені Штати залишаються найбільшим користувачем водного шляху.

Панамський канал переживає бум судноплавства: у січні через 82-кілометровий водний шлях, що з’єднує Тихий і Атлантичний океани, пройшли 632 торговельні судна, що майже на 50 відсотків перевищує річний показник. Минулого року трафік на каналі збільшився на 15 відсотків: 9 377 комерційних суден пройшли через канал у період із січня 2024 року до січня 2025 року.
Anadolu нагадує, що, хоча трафік комерційних суден Панамським каналом збільшився в минулому році, він усе ще нижчий від середнього показника за 2019-2022 роки. Сполучені Штати залишаються найбільшим користувачем водного шляху: 52 відсотки суден, що проходять каналом, – американські, за ними йдуть судна під прапорами Китаю, Чилі, Японії та Південної Кореї.
Відновлення трафіку можна пояснити інвестиціями та впровадженням нових технологій, а також послабленням посухи. Історична посуха, що вразила Центральну Америку, почалася наприкінці 2022 року і призвела до рекордно низького рівня води в каналі, що обмежило судноплавство. Панама відреагувала на це, змінивши свою бізнес-модель для торгового маршруту.
Для цього було запроваджено нову систему довгострокового бронювання, а водозбірну зону маршруту було укріплено дамбами, щоб уникнути майбутніх посух. Зміни окупилися, і потепління нарешті принесло свої плоди.
Дональд Трамп поклав око на Панамський канал
Сполучені Штати отримали право на будівництво та експлуатацію каналу за часів адміністрації Рузвельта в 1903 році, відкрили його в 1914 році і експлуатували до 1977 року, коли Панама і Вашингтон підписали угоду про спільну експлуатацію водного шляху. Латиноамериканська країна набула його у повну власність у 1999 році.
Президент США Дональд Трамп погрожував повернути контроль над Панамським каналом, на який припадає 5 відсотків світової морської торгівлі, оскільки, за його словами, водний шлях потрапив під вплив Китаю, найбільшого конкурента США. Центральноамериканська країна і Пекін це категорично заперечують.
Хоча далекосхідний гігант вклав багато грошей у Панамський канал, він не вирішує, хто може по ньому переміщуватися.
Дійсно, компанія Hutchison Ports, зареєстрована в Гонконзі, підрозділ конгломерату CK Hutchison Holdings, управляє ключовими портами на обох кінцях каналу – Бальбоа і Крістобаль. Однак це було дозволено в 1997 році, коли канал перебував під спільним американо-панамським контролем.
У 2021 році концесію було продовжено ще на 25 років. Однак важливо підкреслити, що не гонконгська компанія вирішує, хто може заходити в канал, оскільки вона відповідає лише за завантаження та розвантаження контейнерів і постачання палива на судна, а за все інше відповідає Адміністрація Панамського каналу.
Насправді, погода має більший вплив на роботу каналу, ніж китайці. У будь-якому випадку, щоб заспокоїти президента США, панамський уряд розпочав належну перевірку гонконгських компаній, що працюють у портах, а також пообіцяв держсекретареві США Марко Рубіо, що вийде з китайської програми «Один пояс, один шлях».
Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.
Підписатися