Найдорожчі бренди 2000-2022 років: хто залишився в десятці?
Слово «бренд» міцно засіло у нашому спілкуванні та житті. Бренд – це знак, символ, слова або їхнє поєднання, що допомагають споживачам відрізнити товари або послуги однієї компанії від іншої. Він сприймається як широко відома торгова марка або компанія, що займає у свідомості та психології споживчих сегментів особливе місце з безлічі собі подібних. Для деяких компаній бренд – це те, що допомагає підвищити залучення клієнтів та продажі. Але для інших, зокрема для деяких найбільших компаній світу, він є одним із найцінніших активів. Як змінювалися найдорожчі бренди за останні два десятиліття?
Вимір цінності бренду
Однією із труднощів оцінки бренду є його суб’єктивність. У бухгалтерському обліку вартість бренду іноді подається в балансі як нематеріальний актив, який називається діловою репутацією. Сила бренду пов’язана з компанією, тобто впізнаваність, лояльність до бренду, клієнтська база, репутація тощо, часто робить компанію більш цінною, ніж сума її матеріальних активів, як-от земля, будівлі чи запаси продукції. Це працює для цілей бухгалтерського обліку, але все ще є грубою оцінкою та не дає точного кількісного визначення справжньої вартості бренду.
У дослідженнях Interbrand використовувалася послідовна формула сили бренду, заснована на фінансовому прогнозі компанії, ролі та силі бренду. Interbrand використовує оцінки наведеної вартості доходів, які бренд, за прогнозами, генеруватиме у майбутньому.
Найдорожчі бренди з 2000 року
Коли почалися 2000-ті, Інтернет був у центрі уваги як з огляду ринків, і з огляду сприйняття клієнтів. Бульбашка доткомів керувала найбільшими світовими компаніями, і вартість бренду на той час відображала популярність технологій:
- Coca-Cola – вартість 72.5 млрд доларів – напої
- Microsoft – вартість 70.2 млрд доларів – технології
- IBM – вартість 53.2 млрд доларів – технології
- Intel – вартість 39.1 млрд доларів – технології
- Nokia – вартість 38.5 млрд доларів – технології
- General Electric – вартість 38.1 млрд доларів – енергія
- Ford – вартість 36.4 млрд доларів – автомобілі
- Disney – вартість 33.6 млрд доларів – медіа
- McDonald’s – вартість 27.9 млрд доларів – ресторант
- AT&T – вартість 25.6 млрд доларів – телекомунікації
Половина з 10 найдорожчих брендів на той час була пов’язана з технологіями чи телекомунікаціями, серед яких є Microsoft, IBM та Nokia. Інші були класичними американськими брендами та провідними компаніями, як-от Coca-Cola, General Electric, Ford та McDonald’s.
Найдорожчі бренди 2022 року
Але протягом наступних 20 років більшість «старої гвардії» було замінено новими брендами, що зростали. До 2022 року лише 3 з 10 найдорожчих брендів 2000 року залишилися на вершині:
- Apple – вартість 482.2 млрд доларів – технології
- Microsoft – вартість 278.3 млрд доларів – технології
- Amazon – вартість 274.8 млрд доларів – споживчі товари
- Google – вартість 251.8 млрд доларів – технології
- Samsung –вартість 87.7 млрд доларів – технології
- Toyota – вартість 59.8 млрд доларів – автомобільна промисловість
- Coca-Cola – вартість 57.5 млрд доларів – напої
- Mercedes-Benz – вартість 56.1 млрд доларів – автомобільна промисловість
- Disney – вартість 50.3 млрд доларів – медіа
- Nike – вартість 50.3 млрд. доларів – споживчі товари
Бренд Apple зараз оцінюється в 482 млрд доларів, хоча у 2000 році компанія навіть не потрапила до топ-10. У 2020 році вона стала найціннішим брендом року. А ось у цій статті описувалися найцінніші бренди у світі у 2022 році.
Фактично, чотири з п’яти провідних брендів у списку 2022 року, безпосередньо, пов’язані з технологіями, і навіть Amazon (№3) часто вважається технологічним гігантом. Не дивно, що вартість брендів у топ-10 зросла майже з усіх напрямків, хоча Coca-Cola є помітним винятком, втративши оцінну вартість бренду на 15 млрд доларів за 22 роки.
Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.
Підписатися