Німецький автопром страждає: заводи працюють напівсили

Німецький автопром страждає: заводи працюють напівсили

13:55 Серпень 10, 2024

Економіка 1336 9 хвилин

Magyar

Німецькі автовиробники стикаються з хронічним недозавантаженням через падіння попиту, і ситуація залишається незмінною з минулого року – третина потужностей практично не використовується. Перехід на електромобілі також призвів до того, що лише заводи, які збирають електромобілі, залишаються зайнятими виробництвом розкішних автомобілів.

Німецька автомобільна промисловість переживає не найінтенсивніший період свого розвитку, а показники виробництва та продажів малюють похмуру картину тенденцій у провідній економіці Європи, яка також значною мірою визначає показники угорської промисловості. Статистика від постачальника даних Markline показує, що лише дві третини від загальної встановленої потужності в 6,2 мільйона одиниць були необхідні для задоволення ринкового попиту минулого року

Звичайно, 4,1 мільйона одиниць, вироблених на місці, – це лише частина річного обсягу виробництва німецьких автовиробників, оскільки нижчі витрати на матеріали, енергію та робочу силу засвідчують, що більша частина їхнього виробництва вже давно передана на аутсорсинг складальним заводам за кордоном, в тому числі в Угорщині.

Німецький автопром: щось пішло не так

Згідно з минулорічними даними, які вивчала Die Welt, між компаніями також існують величезні відмінності. Загалом не було великих проблем із виробництвом дорогих і якісних німецьких брендів, а деякі виробники розкішних автомобілів пережили бум виробництва.

Наприклад, завод Porsche в Штутгарті працював майже на 100 відсотків потужності, тоді як Audi в Інгольштадті та BMW у Мюнхені повідомили про рівень завантаження на біля 90 відсотків. За деякими приємними винятками, заводи Volkswagen, BMW і Mercedes у Німеччині минулого року працювали в середньому трохи більше ніж на дві третини потужності. (Один лише BMW має дев’ять заводів у Німеччині). 

Завод Opel в Айзенахі, що входить до складу Stellantis, і завод Ford у Кельні мали ще гірші показники: перший – майже 30 відсотків, а другий – 33 відсотки до 2023 року.

На противагу цьому, основна база Opel в Расселсхаймі досягла 60 відсотків. Інші великі майданчики працювали лише на половину потужності, включаючи головні заводи VW і Mercedes-Benz у Вольфсбурзі та Зіндельфінгені. Завод Tesla в Грюнхайде під Берліном, який має відкритися у 2022 році, також працював лише на 51% у свій перший повний рік.

Реакцією компаній, окрім тимчасового закриття та скорочення робочого часу, стало скорочення третьої зміни на деяких заводах, наприклад, у Volkswagen, щоб заощадити на надбавках за нічну зміну.

Audi також думає про скорочення, хоча спочатку закриє свій завод із виробництва електромобілів поблизу Брюсселя через сильну опозицію з боку німецьких профспілок, але остаточного рішення ще не прийнято.

Перехід на електромобілі відходить на другий план

Виробники, які сліпо довірилися електричному переходу і тому кинулися вперед, тепер у біді, оскільки швидко побудовані потужності не передбачили несподіваного падіння попиту, що сталося. Хорошим прикладом є глибоке занурення компанії Tesla, яка постачає весь європейський ринок із Німеччини своїм кросовером Model Y.

Наразі Tesla також заморожує свої плани щодо розширення заводу Gigafactory в Грюнхайде, хоча нещодавно вона отримала на це попереднє схвалення. За словами директора заводу Андре Тьєріга, розвиток почнеться лише тоді, коли попит на електромобілі почне стабільно зростати, а оскільки найнижча точка, як очікується, буде цього року, то надалі ситуація може тільки покращуватися.

Принаймні, вони сподіваються на це, а також на те, що ринки Великобританії та Ірландії відкриються для них, коли почнеться місцеве виробництво праворульних Tesla. Збірка праворульних Tesla розпочалася у квітні, і зараз вони постачаються на індійський ринок.

Попит зростає, але недостатньо

Продажі на найбільшому споживчому ринку континенту також не зашкалюють. Покупки, які були відкладені через високу інфляцію, зараз починають надолужувати згаяне: продажі в першому півріччі показали зростання на 5,4% в річному обчисленні, і загалом у Німеччині було продано 1 471 641 автомобіль.

Попит на чисто електричні автомобілі впав на 16,4% до 184 125 одиниць, але електричні гібриди були сильними, із 12,3% зростанням і 363 966 одиниць, що становить 25% від загального обсягу продажів. Темпи зростання гібридів із підзарядкою на 13,3% є більш вражаючими, але 89 549 проданих одиниць все ще становлять лише чверть від кількості проданих “звичайних гібридів”.

Marklines також опублікував на своєму сайті дані про виробництво за перше півріччя цього року в Німеччині. Компанії виробили загалом 2 199 247 легкових і легких комерційних автомобілів, причому в останній категорії лідирують лише Mercedes і Volkswagen, які разом випустили 100 353 автомобілі.

“Таким чином, вони знаходяться “на півдорозі” до 53,6% від обсягу виробництва 2023 року, а це означає, що вони завершать 2024 рік із деяким зростанням за нинішніх темпів, але це не змінює основної проблеми: їм потрібно якомога швидше щось зробити з приблизно третиною невикористаних потужностей.

Постачальники також зазнають  негативного впливу   

Німецька Continental Group, один із найбільших постачальників автомобілів, завершила сильний другий квартал, але похмуро дивиться в майбутнє, прогнозуючи скорочення продажів.

Три підрозділи групи:

– виробництво шин,

– виробництво автозапчастин

– та промислових рішень (ContiTech)

Автомобільний бізнес, який страждає від падіння попиту, стикається із серйозними проблемами, які вони намагаються вирішити шляхом реструктуризації, скорочення штатів і витрат, а потім відокремитися від групи, щоб розпочати незалежний курс. У них це добре виходить, про що свідчить опублікований сьогодні експрес-звіт Continental за другий квартал, в якому вітається покращення маржі в автомобільному секторі з -0,5% до 2,4%.

Здається, що робота приносить свої плоди, але середовище все ще не є оптимальним для групи: через спад виробництва автомобілів група знизила стелю свого річного плану доходів із 44 мільярдів євро до 42,5 мільярда євро, а операційна маржа автомобільного підрозділу, що очікується на кінець року, була знижена на піввідсотка до діапазону 2,5-3,5 відсотків.

Загалом по групі компанія завершила другий квартал з операційним прибутком у розмірі 544 млн євро, що на 44% більше, при загальному обсязі продажів близько 10 млрд. євро, який знизився на 4,1%.

Операційна маржа Continental Group зросла з 4,8% до 7%, що інвестори відсвяткували на Франкфуртській фондовій біржі зростанням ціни акцій на 5,3% на знак відновлення автомобільного бізнесу, в якому працює 100 000 людей по всьому світу.

Джерело: (vg.hu)

 

social
Слідкуйте за нами у соцмережах
subscribe
Хочеш читати новини поки нема інтернету?

Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.

Підписатися
subscribe
Підписка
Оформіть підписку
Приєднуйтесь до нашого списку розсилки, щоб отримувати актуальні новини на свою пошту.
Ми не розсилаємо спам, ми поважаємо вашу приватність.
Новини дня