Які автівки найбільше купують в Україні?
Серпень підтвердив: українці все активніше дивляться в бік електротранспорту. В країну завезли 9 274 електромобілі — більш ніж удвічі більше, ніж торік за той самий місяць (4 146). Це офіційна статистика Державної митної служби, пише Економічна правда.

Майже дві тисячі машин були новими, решта — з вторинного ринку. Митна вартість серпневого імпорту піднялася до майже 8,1 млрд грн проти 3,8 млрд грн рік тому. Бюджет отримав 31,9 млн грн платежів, а пільг на розмитненні електрокарів держава надала понад 1,6 млрд грн — більше ніж удвічі від торішнього рівня. Ці цифри добре пояснюють, чому електро у нас росте швидше за інші сегменти.
«Американці» з пробігом: плюс до липня і домінування електро
Попит на вживані «американці» теж не зникає. За підрахунками Укравтопрому, у серпні українці придбали майже 5,1 тисячі легковиків, ввезених зі США. Це на 6% більше, ніж у липні 2025-го. У структурі реєстрацій помітний крен у бік електротяги: 46% таких покупок — електромобілі, ще 40% припало на бензин, 7% — на гібриди, 4% — на дизель і 3% — на авто з ГБО.
Середній вік «американців» із пробігом, що поповнили наш автопарк, — 5,3 року. У серпні найчастіше брали кросовери Tesla Model Y і Tesla Model 3; поруч у рейтингу — Ford Escape, Nissan Rogue і Tesla Model S. Тобто класичні «мас-маркет» моделі для щоденної їзди, але з виразним електричним відтінком.
Китайські електрокари захоплюють не тільки світовий, а й український ринок
Окрема історія — машини китайського виробництва. За даними Асоціації автовиробників України «Укравтопром», за серпень українці придбали понад 2,4 тисячі легковиків із Китаю — це плюс 42% до серпня 2024 року. Нових авто було 2 026 (приріст 52% у річному вимірі), уживаних — 398 (плюс 7%).
Абсолютна більшість «китайців» — електрокари: 88% від усіх покупок. У новому сегменті лідирував BYD Song Plus; у трійці також Volkswagen ID.UNYX і Honda eNS1, далі — BYD Sea Lion 07 та Audi Q4. Серед уживаних частіше за інші брали Zeekr 001, BYD Sea Lion 07, BYD Song Plus, Polestar 2 і Zeekr 7X. Цей перелік добре показує, що китайські бренди вже не екзотика, а один із драйверів електрифікації ринку.
Географічно продажі нових авто зосереджені у найбільших агломераціях. Як повідомляє Укравтопром, 61% серпневих реєстрацій зібрали місто Київ, Київська, Дніпропетровська, Одеська та Харківська області. У столиці за місяць придбали 2 108 нових машин, на Київщині — 733, на Дніпропетровщині — 523, в Одеській області — 394, на Харківщині — 368.
Модельні вподобання теж трохи різняться. У Києві, а також у Дніпропетровській і Харківській областях бестселером став Renault Duster — безпроблемний кросовер на щодень. На Київщині пальму першості тримає Toyota Yaris Cross, а на Одещині першість у BYD Song Plus — показовий вибір на тлі зростання інтересу до електро.
Загальна картина виглядає так. Митна статистика фіксує справжній ривок імпорту електромобілів на тлі податкових стимулів; паралельно стабільно підтягуються вживані авто зі США, причому електрокари в цій групі вже майже зрівнялися з бензином.
Китайські бренди — насамперед електричні — зміцнюють позиції як у новому, так і в уживаному сегментах. А основний попит на нові автомобілі концентрується у столиці й кількох промислових регіонах, які фактично задають тон для всього ринку.
Ось такі тенденції підвічують підсумки серпня від Державної митної служби та Укравтопрому: електрифікація автопарку йде швидко, а імпортні хвилі зі США та Китаю — головні джерела цього зростання.
Оксана ЧОПАК
Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.
Підписатися