Додатковий попит із боку Китаю може підштовхнути російську нафту вище цінової межі
Російська морська нафта марки Urals зростає в ціні, оскільки додатковий попит із боку китайських нафтопереробників, які користуються дешевими поставками, підштовхує ціну ф’ючерсів на Urals до найвищого рівня з моменту запровадження західних санкцій щодо цінової стелі в шість доларів за барель. За оцінками Reuters, при поставках до китайських портів наприкінці червня і на початку липня різниця в ціні між Urals і еталонною північноморською маркою Brent скоротиться до 7,5-8 доларів за барель.
У квітні експерти оцінювали різницю приблизно лише в $10 за той самий період. Вартість уралу, яка досягла дна на початку вторгнення, відновилася завдяки збільшенню імпорту з Китаю та Індії, які не підкоряються санкціям, але все ще залишається нижчою за рівень 2021 року.
Урал – це нафта з високим вмістом сірки, і попит на неї залишався стабільним після введення санкцій проти рф через її війну проти України, але пропозиція різко впала, оскільки російські експортні можливості звузилися. Це призвело до того, що виник глобальний дефіцит сірчистої нафти, а європейські нафтопереробні заводи, які її використовують, були змушені шукати альтернативні джерела постачання через повне ембарго на імпорт російської нафти, за деякими винятками. Як відомо, група найбагатших країн світу – G7, яка наразі зустрічається в Хіросімі, з 5 грудня ввела верхню межу цін на постачання російської сирої нафти, а країни ЄС також запровадили ембарго на імпорт російської нафти морським транспортом. Іншим основним джерелом сірчистої нафти для Європи був регіон Курдистану в Іраку, але нафта звідти також не надходить через юридичну суперечку, яка загострилася.
В економіці, котра відновилася після того, як Китай відмовився від політики нульового ковіду в грудні, попит на нафту зріс, а маржа нафтопереробників зменшилася, тому вони намагаються скоротити витрати, використовуючи дешеву російську нафту. Якщо в середині лютого державні китайські нафтопереробні заводи могли отримувати середній прибуток у розмірі 982 юанів (140 доларів США) за тонну переробленої нафти, то до середини травня цей показник знизився до 430 юанів (61 долар США).
Згідно з даними компанії Votexa, що займається морськими перевезеннями, якщо в лютому на частку Urals припадало 8% від загального обсягу імпорту нафти в Китай, то в березні ця частка зросла до 27,5%, а в квітні – до 37,4%.
За даними Управління з контролю за іноземними активами США (OFAC), ще один тип російської нафти, якому надають перевагу китайські нафтопереробники, легша, але дорожча суміш ВСТО, зараз продається на рівні або вище позначки 60 доларів, хоча офіційних повідомлень про відповідні заходи не надходило. За словами трейдерів, які говорили з Reuters на умовах анонімності, липневі поставки ВСТО „під замовлення” в китайські порти коштують лише на шість доларів за барель дешевше, ніж Brent.
Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.
Підписатися